"Eu inteleg ca dumneavoastra ati putea lucra in acest an in total de 600 milioane lei. 600 de milioane lei nu pot sa va promit, dar macar 400 milioane lei cred ca putem sa alocam. Eu incerc sa gasim solutia sa alocam 250 de milioane lei in luna iunie, dar pentru asta vreau sa vad ca la rectificare freza a pornit", a spus Fenechiu, aflat pe santierul viitoarei statii de metrou de la Academia Militara, scrie Mediafax.

Ministrul a spus ca a avut discutii cu premierul Victor Ponta si cu reprezentantii Ministerului Finantelor, iar in iunie va exista o rectificare bugetara, unde vor fi alocate noi fonduri pentru lucrari.

"Vorbim deocamdata de doua operatiuni. O alocare de 104 milioane lei printr-o ordonanta de urgenta pe care o vom promova saptamana viitoare, si alocarea tuturor fondurilor care au fost repartizate pentru acest an in primul semestru, asa incat la rectificarea din iunie, care speram sa fie o rectificare pozitiva, sa putem sa mai alocam o suma. Cererea mea catre Guvern va fi de minim 250 de milioane lei, pentru ca aceste utilaje sa poata lucra la capacitate si sa putem sa mergem cu ele pana la capat", a spus Fenechiu.

Intrebat de unde va proveni suma de 104 milioane lei, oficialul a afirmat: "De la Guvern, de la timbrul de mediu".
Timbrul de mediu - care are valori de la sub 50 de euro, pentru un autoturism nou Euro 5, la peste 2.500 de euro, pentru unul Euro 3 de 10 ani - a intrat in vigoare vineri.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat sa creasca fata de 2012 cu 100 de milioane de lei, daca romanii vor cumpara aceleasi tipuri de masini. Suma care ar trebui sa ajunga la Administratia Fondului de Mediu (AFM), din incasarea timbrului de mediu pe 2013, este estimata astfel la 700 de milioane de lei.

Din acest fond pot fi finantate diverse proiecte de mediu, Programul Rabla sau constructia de piste pentru biciclisti.
Unul din reprezentantii constructorului a afirmat ca daca banii necesari vor fi disponibili in acest an si in 2014, la finalul anului viitor lucrarea de structura ar putea fi incheiata.

Dupa finalizarea structurii urmeaza sa fie contractate lucrarile electrice, de amenajare si dotari, pentru care Fenechiu doreste contractarea de fonduri europene.

Citeste si:

"Nu am cum sa va dau un termen final atat timp cat la perioada actuala nu stim cand vom incepe procedurile de achizitii pentru celelalte componente", a spus ministrul Transporturilor, intrebat de jurnalisti cand va fi finalizat acest tronson de metrou.

Fenechiu a afirmat ca atunci cand a vizitat santierul alaturi de premier se lucra, dar a admis ca acum nu este activitate.
"Nu se lucreaza pentru ca sunt niste operatiuni care nu pot fi pornite decat in momentul in care se stie ca exista finantare", a adaugat oficialul.

Ponta a afirmat saptamana trecuta ca lucrarile de constructie la linia de metrou Universitate-Drumul Taberei vor continua cu finantare asigurata dintr-un credit BEI si din fonduri guvernamentale.

Metrorex a semnat in martie 2011 un contract pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014. Din consortiu mai fac parte FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania).

Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori.

Intrebat despre Magistrala 6 - legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) -, Fenechiu a spus ca in prezent acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.

Metrorex a planificat cheltuieli pentru investitii de 299,7 milioane lei in acest an, comparativ cu valoarea de 779 millioane lei programata in 2012, si estimeaza pierderi de 24,8 milioane lei, potrivit proiectului bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul in curs.