„In 2012, vanzarile de centrale termice in condensare si cresterea cererii pe piata de boilere electrice au dus la un avans usor al business-ului companiei, acesta situandu-se in jurul valorii de 30 de milioane de euro”, a declarat Catalin Draguleanu (foto), director de vanzari al Ariston Thermo Romania.

Potrivit afirmatiilor sale, dupa o crestere cu aproximativ 5% in 2012, pentru acest an este previzionata o majorare cu circa 12% a cifrei de afaceri, la peste 33 de milioane de euro.

„Pentru 2013 mizam pe o continua crestere a business-ului, datorita concentrarii eforturilor in jurul produselor cu eficienta energetica ridicata - centrale termice in condensare, pompe de caldura, sisteme solare, dar si atentiei sporite acordate Programului Buy Back si dezvoltarii teritoriale si profesionale a retelei de Centre de Asistenta Tehnica. In plus, estimam ca lansarea noii game de produse GalEvo va avea un impact pozitiv datorita evolutiei tehnologice in directia eficientei energetice pe care o aduce”, a subliniat Catalin Draguleanu.

Subventiile la caldura nu au incurajat clientii sa cumpere centrale termice

In ceea ce priveste piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo Romania a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut observa o evolutie deosebita. Astfel, in 2012, vanzarile de profil au ramas la acelasi nivel ca si in 2011, cu un volum de aproximativ 140.000 de unitati si o valoare de peste 75 de milioane de euro.

„In conditiile in care 2012 a fost un an electoral, iar autoritatile locale au sustinut o parte din subventiile acordate la incalzirea prin sistem centralizat, debransarile nu au avut o evolutie spectaculoasa. Cu toate acestea, estimam ca in 2013 vom asista la o majorare a numarului de familii ce vor renunta la sistemul centralizat si vor alege un sistem propriu de incalzire, autoritatile nemaiavand posibilitatea de a acorda suport pentru multa vreme”, a mai spus Catalin Draguleanu.

Acesta a adaugat ca anul trecut a adus si o schimbare a comportamentului de achizitie al romanilor. Acestia sunt tot mai interesati de produsele cu o eficienta ridicata si sunt dispusi sa aloce o investitie initiala mai mare pentru a beneficia de un produs ce ofera un consum mai mic si o economie pe termen lung.

Citeste si:

Astfel, in 2012 s-a putut observa o crestere a vanzarilor de circa 25-30% pe segmentul centralelor termice in condensare, in timp ce centrale conventionale au raportat o scadere usoara de aproximativ 5%.

„Chiar daca in acest moment doar aproximativ 10% din piata de centrale termice pe gaz din Romania este compusa din echipamente in condensare, mizam pe o crestere continua in aceasta directie. Astfel, in urmatorii ani estimam ca romanii vor alege tot mai mult centralele in condesare deoarece vor intelege avantajele acestora, in ciuda pretului mai ridicat”, a mai spus reprezentantul companiei.

Indreptarea romanilor catre aparate tot mai eficiente s-a reflectat si in dinamica vanzarilor grupelor de produse Ariston in 2012. Astfel, daca vanzarile de centrale termice conventionale si boilere electrice s-au mentinut la nivelul anului 2011, centralele termice in condensare, sistemele solare si pompele de caldura au inregistrat cresteri importante.

„Suntem convinsi ca si in Romania solutiile eficiente din punct de vedere energetic vor fi tot mai cautate. Ariston Thermo Group si-a stabilit un target propriu – realizarea a 80% din cifra de afaceri prin vanzarile de echipamente cu eficienta energetica ridicata sau care folosesc energii regenerabile, pana in anul 2020”, a afirmat Catalin Draguleanu.

In acest moment, peste 65% din business-ul Ariston Thermo Romania este asigurat de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care compania este, de asemenea, lider de piata. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer conditionat, pompelor de caldura si sistemelor solare.