Afacerile Ariston Thermo, unul dintre principalii producatori de centrale termice cu activitate pe plan local, s-au situat la acelasi nivel ca si in 2012,cu un rulaj de circa 30 de milioane de euro, conform estimarilor anterioare ale companiei.

Rezultatul a fost similar atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al volumelor comercializate, au precizat reprezentantii companiei italiene.
„In 2013, piata locala de centrale termice a suferit un usor declin in primul semestru, pentru ca in a doua jumatate sa recupereze decalajul. Astfel, estimam ca anul trecut, vanzarile de profil au ramas aproximativ la acelasi nivel ca si in 2012, atat in ceea ce priveste volumul, cat si valoarea”, a spus Catalin Draguleanu (foto), subliniind insa ca s-a observat o modificare a mixului de modele vandute.

Astfel, in acest moment, circa 65% din vanzarile companiei sunt generate de centrale termice murale, 30% de boilerele electrice, restul revenind sistemelor solare, pompelor de caldura si aparatelor de aer conditionat.
Pentru anul in curs este previzionat un avans al vanzarilor in volum, atat pe segmentul centralelor termice in condensare, cu cca. 20%, cat si pe cel al centralelor termice conventionale, cu circa 5%.
„Cresterea estimata pentru acest an pe segmentul centralelor in condensare are la baza schimbarea treptata a comportamentului de achizitie al romanilor, acestia fiind tot mai mult interesati de produsele cu un grad tehnologic ridicat ce asigura o eficienta sporita si costuri reduse chiar si cu 35%”, a subliniat Catalin Draguleanu.

Astfel, chiar daca centralele termice conventionale sunt, in continuare, cel mai mult alese de catre romani, cele in condensare reprezinta sub 10% din piata.

„Estimam o crestere si in acest an a ponderii centralelor termice in condensare vandute pe piata locala nu numai datorita consumului redus si a economiilor pe care le pot aduce pe termen lung, ci si datorita educarii populatiei cu privire la directivele europene care impun comercializarea exclusiva a centralelor in condensare incepand cu septembrie 2015”, a mai afimat reprezentantul Ariston.

In ceea ce priveste destinatia centralelor achizitionate, in acest moment aproximativ 65% dintre centralele vandute pe plan local sunt comercializate catre locuintele ce au renuntat la sistemul centralizat de incalzire. In acelasi timp insa se poate observa un avans al vanzarilor destinare inlocuirilor la cca. 15-20% din piata, pe plan local existand un parc de centrale instalate in urma cu aproximativ 15 ani ce este treptat innoit. Restul de cca. 10-15% din piata revine noilor constructii.

Acesta a mai adaugat ca extinderea gamei de produse Ariston cu produse ce raspund actualelor cerinte ale pietei si vin in intampinarea romaniilor care isi doresc achizitionarea de sisteme de incalzire ce incorporeaza functii performante si dezvoltarea teritoriala si profesionala a retelei de Centre de Asistenta Tehnica vor avea, de asemenea, un impact pozitiv in business-ul companiei in 2014.

„Inca din 2012 am observat o inclinare tot mai mare a romanilor catre centralele termice in condensare, acest trend mentinandu-se si in 2013. Astfel, daca in urma cu 5 ani doar maximum 1-2% dintre centralele Ariston vandute pe plan local inglobau aceasta tehnologie, in 2013 procentul a crescut la peste 6%, iar in acest an ne dorim depasirea acestui rezultat”, a mai adaugat reprezentantul companiei.

In ceea ce priveste piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo Romania a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut observa o evolutie deosebita, principalele motive fiind situatia incerta din punct de vedere economic si puterea de cumparare in scadere.

Cum ar putea evolua piata in 2014

Reprezentantul companiei a mai adaugat ca, per total, piata de centrale termice va fi influentata si in acest an de situatia CET-urilor din tara si de deciziile privind costurile Gcal, dar mai ales de debransarile determinate de o iarna cu costuri mari la incalzire.

„Este foarte greu de estimat in acest moment care va fi evolutia pietei in acest an, acest lucru fiind strans legat de situatia CET-urilor din tara si de facturile la caldura pe care le vor plati romanii in aceasta iarna. Trebuie luat in calcul ca 2014 este un an electoral si ca in aceasta iarna primariile locale vor depune eforturi pentru a sustine subventia la incalzire. Costul de productie mediu la nivel national al unei Gcal in sistem centralizat, calculat la nivelul lunii decembrie 2013, este de 345 lei/Gcal, in timp ce o centrala termica are un cost de cca. 145 lei/Gcal. In acelasi timp, pretul mediu al Gcal platit de populatie este de 239 lei/Gcal, insa acesta difera foarte mult de la oras la oras in functie de valoarea subventiilor pe care le pot aloca autoritatile locale”, a mai spus Catalin Draguleanu.

Astfel, conform afirmatiilor sale, cele mai mari facturi din aceasta iarna au venit pentru locuitorii din Constanta, unde pretul de facturare al Gcal este de 359 lei/Gcal. Pe locul al doilea in topul celor mai mari preturi platite se afla judetul Harghita - 335 lei/Gcal, urmat Braila – 310 lei/Gcal si Giurgiu - 300 lei/Gcal.
Principalii producatori de centrale termice prezenti pe piata din Romania sunt Ariston Thermo, Bosch, Motan, Ferroli sau Viesmann.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri