Daca la nivel european, rata somajului in randul tinerilor de pana la 25 de ani este de 23%, 6 milioane de tineri neavand un loc de munca, in Romania aceasta se situa in al doilea trimestru al anului la acelasi nivel. Procentul este insa de trei ori mai mare fata de somajul total la nivel national (7,3%).

Romania se afla insa intr-o situatie mult mai buna decat alte state precum Grecia, Spania si Croatia unde rata somajului in randul tinerilor de pana in 25 de ani este foarte ridicata, respectiv intre 52 si 61,5%.

Astfel, in cadrul initiativei “Nestle needs YOUth”, compania isi propune sa angajeze in Romania 75 de persoane in urmatorii trei ani si sa creeze 105 programe de internship. Printre cele 75 de locuri noi de munca sunt si pozitii pe perioada determinata, a explicat Gabriella Carello, director HR al Nestle Romania.

Programul din Romania va include o serie de seminarii de pregatire, dar si sesiuni interactive de consiliere in cariera si dezbateri cu reprezentantii Nestle, destinate studentilor din intreaga tara.

“Pentru mine angajatii romani, studentii cu care intram in contact au reprezentat cea mai placuta surpriza. Sunt foarte entuziasti si dornici sa munceasca. Primim in medie 150 de CV-uri pe luna, numarul lor a crescut foarte mult in ultima perioada. Majoritatea vin de la studenti, care sunt interesati de locuri de munca pe zona finantelor, marketing”, a spus Carello, care a lucrat in ultimii cinci ani pe piete precum China, Italia, Ucraina, Elvetia, Spania.

Citeste si:

Potrivit datelor companiei, 253 dintre angajatii Nestle Romania au varsta sub 30 de ani, in timp ce varsta medie in companie este de 35 de ani.

Nestle a intrat pe piata din Romania in anul 1995 si are in prezent 928 de angajati in Bucuresti si Timisoara, unde compania detine o unitate de productie. Investitiile companiei se ridica la peste 10 mil. euro pana in prezent.

In anul 2000 Nestle a achizitionat brandul Joe impreuna cu fabrica din Timisoara, iar in 2006 compania a cumparat producatorul de inghetata Delta Ice, cu o prezenta importanta pe piata din Romania si Bulgaria.

In 2012, Nestle a afisat o cifra de afaceri de 718 mil. lei si 5,5 mil. lei profit.

Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun si batoane de cereale (precum Nestle Fitness, Nestle Musli, Nestle Chocapic, Nesquik), bauturi (Nescafe, Nesquik), divizia Nestle Professional, dulciuri (Joe, Nesquik, Kit Kat, Lion, After Eight), inghetata (Nestle Ice Cream), produse culinare (Maggi), produse pentru sugari (Nestle Nutrition) si hrana pentru animale (Purina). Napolitanele Joe si Nesquik, precum si specialitatile de cafea Nescafe 3in1 sunt produse in Romania, la fabrica din Timisoara.