La nici 20 de ani, Ana Cornea paria alaturi de sotul ei intr-o afacere cu incaltaminte. La momentul respectiv, compania Denis – care a primit numele unuia dintre cei sase copii ai sotilor Cornea – numara doar zece angajati. In prezent, in fabrica din Suceava lucreaza 300 de angajati din mainile carora ies in medie 600-800 de perechi de pantofi in fiecare zi, 60% din productie fiind de dama. Procesul de productie este sustinut si de tehnologii moderne, in care oamenii de afaceri au investit doar anul trecut 5 milioane de euro.

Pe langa angajatii din unitatea de productie brandul Denis numara si 120 de persoane in cele 35 de magazine din retea, operate sub trei branduri – All Shoes (21 de magazine), Why Denis (12) si Denis (2).

Cele mai mari vanzari le realizam in perioada martie-august si noiembrie-decembrie

Primul magazin al producatorului de incaltaminte a fost deschis in anul 2000, in Suceava. Intrarea pe piata din Capitala a avut loc 12 ani mai tarziu, cu o locatie Why Denis in Baneasa Shopping City, in acelasi an familia Cornea lansand si primul magazin din Kiev, Ucraina, sub brandul premium Denis. In acest moment producatorul de incaltaminte detine doua magazine Denis pe piata ucraineana, acestea inregistrand si cele mai mari vanzari din retea.

“Daca ar fi sa facem un clasament al celor mai performante magazine ar fi Kiev, Baneasa Shopping City si AFI Cotroceni. Cele mai mari vanzari le realizam in perioada martie-august si noiembrie-decembrie”, spune Ana Cornea, manager si actionar al companiei.

In magazinele Denis din Kiev compania comercializeaza si cel mai scump produs din portfoliu – o pereche de cizme accesorizate cu cristale, pretul ajungand la 2.000 de euro. Anul trecut compania a vandut 30 astfel de perechi. Spre comparatie, cel mai scump produs vandut anul trecut pe plan local a fost o pereche de pantofi de seara, care au costat 850 de lei.

Potrivit datelor companiei, valoarea bonului de cumparaturi difera in cazul celor trei branduri din portofoliu. Astfel, in magazinele Denis clientii cumpara in medie de 150-200 de euro, in cazul locatiilor Why Denis valoarea bonului este de 300-400 de lei, iar in magazinele All Shoes acesta se incadreaza intre 260-350 de lei.

Magazin Why Denis

Anul trecut producatorul de incaltaminte sucevean a inaugurat patru magazine in Bucuresti, Galati si Kiev, iar pentru 2014 compania intentioneaza sa se extinda cu inca 10 noi locatii, dintre care 3-5 magazine vor fi deschise in Statele Unite ale Americii.

Potrivit Anei Cornea, investitia medie intr-un magazin se ridica la 250.000 de euro.

“Testam foarte bine piata pe care intentionam sa intram. Spre deosebire de Kiev unde avem un cetatean ucrainean care se ocupa de business, in SUA intentionam sa angajam un manager roman. Studiem cu atentie si pietele din Marea Britanie, Franta sau Italia”, mai spune Cornea.

Citeste si:

Planurile familiei Cornea vizeaza in urmatorii cinci ani o retea de 100 de magazine. Compania analizeaza atat locatiile stradale (zona unde au deschis deja 15 magazine), cat si centrele comerciale.

“Ne uitam si la zona stradala, as vedea Lipscani pentru magazinele All Shoes, iar pentru celelalte doua branduri cred ca s-ar potrivi Calea Victoriei sau Dorobanti”, crede Ana Cornea.

In ceea ce priveste evolutia cifrei de afaceri, proprietara Denis declara ca anul trecut compania a incheiat cu 9 milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza un avans de 10-15%. Marja de profit este 10% din cifra de afaceri.

Anual 15% din cifra de afaceri este directionata spre imbunatatirea tehnologiei utilizate si spre design, compania colaborand in realizarea pantofilor cu italianul Davide Vaccari.

Principalul competitor al Denis pe piata locala este Musette, brand detinut de Cristina Batlan.

Romanii aloca anual suma de 300 de lei pentru achizitiile de imbracaminte si incaltaminte, potrivit Euromonitor.

Piata locala de incaltaminte de dama, incluzand si importurile de incaltaminte este evaluata la 18 mil. perechi de pantofi.

Industria romaneasca de incaltaminte, confectii si produse de marochinarie numara peste 45.000 de angajati. Este industria cu cea mai mare acoperire externa, avand stabilite contracte comerciale cu firme din 150 tari. Astfel, anul trecut, in premiera, dupa multi ani, dinamica exporturilor (diferenta dintre export si import) de profil a devenit pozitiva, inregistrand o crestere de 10%, fata de o scadere de aproape 10% in 2012, conform Sfera Factor.