Compania a preluat brandul Joe de la trei antreprenori romani in urma cu 14 ani, iar de atunci si pana in prezent l-a dezvoltat in permanenta ajungand ca in momentul de fata fabrica de napolitane sa produca un volum total de peste 6.000 de tone anual, pe o piata care se ridica la un volum total de 12.000 de tone, a carei valoare estimata reprezinta circa 55 de milioane de euro. “Am investit peste 10 milioane de euro de la preluarea brandului Joe la nivel local, bani care au fost directionati in special catre dezvoltarea fabricii, in echipamentele folosite, in traininguri, dar si in procesele continue de tehnologizare si retehnologizare”, a declarat Herve de Froment, directorul general Nestle Romania.

La fabrica din Timisoara, Nestle produce napolitane si cafea, dar in portofoliu se afla opt divizii. “Cea mai mare pondere in business este rezultata in urma comercializarii cafelei la nivel local, sub brandul Nescafe (18%), urmata de segmentul de dulciuri, cu 16%, unde Joe detine cea mai mare pondere in vanzari”, a mai precizat Herve de Froment.

Conform datelor companiei elvetiene, anual in Romania sunt produse peste 90 de milioane de napolitane. Fabrica are un numar de 440 de angajati si o suprafata totala de peste 20.000 metri patrati. Nestle acopera in Romania opt divizii: bauturi, dulciuri, produse culinare, inghetata, cereale pentru mic dejun, produse pentru sugari, hrana pentru animale si vending.

Citeste si:

Pe langa brandul Joe, Nestle mai produce la fabrica din Timisoara si cafeaua Nescafe, volumul total de vanzari al celor doua divizii de productie fiind in proportii egale la un total de 12.000 de tone.

40% din productie merge la export

Potrivit informatiilor communicate de grupul elvetian, 40% din productia totala de 12.000 de tone de cafea solubila si napolitane fabricate la Timisoara merg catre 12 piete la export printre care Grecia, Bulgaria, dar si in Olanda, Franta, Marea Britanie sau Israel.Totodata, din totalul productiei de napolitane de la fabrica din Timisoara, 25% din productia totala de 6.000 de tone de napolitane merge la export, principala piata fiind Ungaria, piata pe care comercializeaza brandul de napolitane Balaton.

2013, un an slab pentru vanzarile de inghetata

Desi Nestle nu a facut publice inca informatiile financiare pentru Romania, reprezentantii companiei au precizat ca anul 2013 nu a fost unul favorabil pentru vanzarile de inghetata, una din principalele divizii de activitate, conditiile meteo afectand comercializarea produsului de profil. “Anul 2014 s-ar putea ca anul sa fie mai bun. Daca vara va fi mai buna atunci s-ar putea vedea diferenta. 2013 a fost un an slab pentru inghetata, dar daca in acest an vremea va fi mai buna atunci ne asteptam ca 2014 sa fie favorabil. Daca avem o vara buna atunci si rezultatele se vor vedea. Daca va fi la fel ca anul trecut, atunci vor fi mai slabe”, a mai declarat seful Nestle Romania.

Potrivit datelor furnizate de Nestle la Ministerul de Finante, compania elvetiana a inregistrat la nivelul anului 2012 afaceri de 161 de milioane de euro si un profit de 1,2 milioane de euro. Joe reprezeinta al treilea brand ca importanta din portofoliul de produse al companiei – peste 10% din totalul business-ului in Romania – principalele branduri comercializate fiind Nescafe si Maggi.
Principalii concurenti ai Nestle pe segmentul napolitanelor sunt Alka si European Food, iar la nivelul business-ului general pricipalii concurenti sunt Mondelez, Ferrero si Mars.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO