Retailerul german OBI, companie care de la 1 septembrie va inchide operatiunile din Romania, a inregistrat intr-o singura zi, in magazinul din Oradea, vanzari de un miliard de lei (cca. 200.000 de euro), evolutie care s-au mentinut in tot intervalul 3-10 iulie, cand compania a anuntat o reducere de 30% la tot stocul de produse disponibil, potrivit unor surse apropiate companiei. Conform calculelor WALL-STEET RO , intr-o singura saptamana magazinul din Oradea detinut de catre OBI a reusit sa obtina vanzari de peste un milion de euro, in conditiile in care intr-o zi obisnuita, un singur magazin al retelei face vanzari de aproximativ 14.000 de euro.

Chiar si asa vanzarile la nivelul intregului grup au fost mult mai mari, mai ales ca in Bucuresti OBI detine doua magazine, unul in cartierul Berceni si altul la iesirea spre autostrada Soarelui A2, pe bulevardul Theodor Pallady, dar si in tara. Retailerul german de bricolaj nu se opreste aici si, potrivit unor informatii, si-a propus ca pana la finele lunii iulie sa reuseasca sa isi vanda tot stocul de produse din magazine. Un prim pas a fost facut, OBI anuntand la inceputul acestei saptamani o reducere de 50% la tot stocul de produse, dupa ce cu o saptamana in urma oferea reduceri de 30% la toate produsele.

Ce se mai gaseste in magazinele OBI

Cele mai cautate produse au fost cu siguranta “chilipirurile” oferite la accesorii si scule, rafturile magazinelor fiind aproape goale la numai cateva zile de la anuntarea ofertei de reducere cu 30% la tot stocul de produse. Succesul adus de reducerile oferite de nemti a creat insa o mare dezordine in magazine, stocuri foarte mari de produse fiind ravasite prin magazine. Totodata, pe Internet au circulat foarte multe plangeri referitoare la modul de aplicare al reducerilor in magazinele OBI din intreaga tara, ceea ce a creat confuzie in randul clientilor.

In momentul de fata in magazinul OBI din Theodor Pallady se mai gasesc stocuri limitate din toate gamele de produse, zona cea mai putin cautata fiind cea dedicata gradinaritului, dar si sanitarelor. In rest, raioanele magazinelor au fost aproape golite in prima saptamana de reduceri anuntate de catre retailerul german.
Campania de lichidare de stoc a inceput pe 3 iulie si se va desfasura in limita stocului disponibil. "Moarte de om" se poate spune ca a fost in cursul diminetii zilei de 3 iulie in toate magazinele retelei de bricolaj. Reducerile de 30 la suta aplicate tuturor produselor i-au scos pe clienti din case inca de la ora deschiderii, cozile facute de cumparatori la case intinzandu-se pe sute de metri, pana spre capatul magazinelor.

Rafturile magazinelor OBI, aproape goale la numai o saptamana de la anuntarea reducerilor: retailerul continua oferta cu 50% la toate produsele din stoc

Rafturile magazinelor OBI, aproape goale la numai o saptamana de la...

Citeste si:

Desi afacerile OBI Romania s-au contractat cu 10%, ajungand la 37 de milioane de euro, retailerul german de bricolaj a revenit pe un profit puternic in 2013, in ciuda faptului ca grupul va parasi piata locala la inceputul toamnei. Conform informatiilor publicate la Ministerul de Finante, OBI Romania a incheiat anul trecut cu un profit net de peste 20 de milioane de euro. Cu sapte unitati la nivel local, OBI are in Romania un numar mediu de 550 de angajati.

Principalii jucatori pe piata locala de bricolaj sunt romanii de la Dedeman, Arabesque sau Ambient, dar si grupurile internationale precum Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach si Baumax, cat si retailerul Praktiker, cumparat in primavara acestui an de catre omul de afaceri de origine turca Omer Susli.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO