Kaufland Romania deschide joi un hipermarket in Vatra Dornei, judetul Suceava, al 96-lea al retelei la nivel national, planurile companiei vizand sa incheie acest an cu 100 de magazine. Potrivit unor informatii anterioare transmise de companie, suma medie alocata pentru un hipermarket este de 6 si 9 milioane euro, in functie de oras, valoarea terenului sau suprafata magazinului, potrivit Mediafax.

Pentru constuctia acestui hipermarket, Kaufland a cumparat un teren de 1,3 hectare de la firma locala Regnafor pentru 3,1 milioane lei (690.000 euro), potrivit unui anunt al producatorului de cherestea. De la inceputul anului, Kaufland a mai deschis sase hipermarketuri in Arad, Targu Mures, Oradea, Targoviste, Bucuresti si Gherla. Kaufland Romania a creat pana in prezent peste 12.700 locuri de munca directe, la sediul central din Bucuresti, in magazinele deschise, precum si la centrele logistice situate in Parcul Industrial Ploiesti si Turda.

Kaufland este cel mai mare retailer din Romania dupa valoarea vanzarilor, depasind Metro Cash&Carry, Auchan si Carrefour. Compania a inregistrat in 2013 o crestere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), in timp ce afacerile au urcat cu 13%, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). In 2012, retailerul a avut o cifra de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), in crestere cu 15% fata de 2011, si un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare. Retailerul a deschis primul magazin in Romania in anul 2005 si este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai opereaza pe plan local reteaua de discount Lidl.