Rand pe rand, principalii jucatori din sectorul medical privat din Romania raporteaza cresteri spectaculoase ale afacerilor proprii. Fie ca este vorba de producatori de medicamente sau de lanturi de clinici private, companiile profita in primul rand nu de pe urma unei cresteri fara precedent a ratei de imbolnaviri in Romania ci de pe urma schimbarii mentalitatii in randul romanilor, care au inceput sa isi poarte de grija din punct de vedere medical.

Si cum serviciile medicale costa, inclusiv banalele pastile cumparat de la farmacia din colt, companiile care isi desfasoara activitatea in sectorul medical profita din plin de asscensiunea acestui sector. Potrivit unui studiu al firmei de cercetare Cegedim Romania, in 2005 industria farmaceutica autohtona a reprezentat o afacere de peste 1,30 miliarde de euro, in crestere cu 18 procente fata de 2004. Sectorul farmaceutic din Romania a atras in ultima perioada mai multi pesti mari din exterior, care au preluat companii locale, si dupa nici un an raporteaza deja cresteri spectaculoase ale profiturilor.

Afacerea din Romania a cehilor de la Zentiva a crescut de 14 ori

Producatorul ceh Zentiva a dat ieri publicitatii rezultatele sale financiare aferente primului semestru din acest an. Astfel, compania ceha a inregistrat vanzari mai mari cu 51% in primul semestru din 2006, fata de aceeasi perioada a anului trecut, obtinute in principal pe seama cresterii de 14 ori a afacerii din Romania, potrivit raportului financiar semestrial al companiei

Preluarea Sicomed a urcat vanzarile din Romania pe primul semestru al producatorului ceh de medicamente Zentiva cu 1.412%, de la 75 milioane coroane cehe, cat erau la finalul anului trecut, la un miliard de coroane (38 milioane de euro), potrivit datelor citate de NewsIn. Mai mult de jumatate (58,8%) din vanzarile Zentiva pe piata romaneasca sunt marcile proprii ale producatorului ceh (645 milioane coroane, 22,6 milioane de euro), restul fiind diferite produse ale Sicomed.

Compania a anuntat si finalizarea integrarii Sicomed, unde Zentiva a preluat, in ianuari, un pachet de 74,9% din actiunile producatorului roman de medicamente. "In Romania, care este acum a doua piata mare a noastra, continuam sa ne consolidam prezenta in piata prin introducerea unor marci de medicamente cu succes international si ne asteptam, ca efect al acestor eforturi, sa mentinem in viitor rezultate bune", a declarat presedintele Zentiva, Jiri Michal.

Potrivit analistilor de la banca de investitii ceha Wood&Company, costurile asociate promovarii produselor au crescut cu 30% in prima jumatate a anului. "Doar in Romania, Zentiva a avut, de la inceputul anului, 200 de reprezentanti de vanzari care au promovat 20 de medicamente noi din portofoliul companiei cehe", a spus analistul Bram Buring de la Wood.

Profitul net al companiei mama destinat actionarilor a scazut cu 9,8% pana la 891,6 milioane coroane (31,2 milioane euro), sub asteptarile analistilor, datorita unor investitii mai mari pentru vanzari si promovarea produselor, a maririi costurilor dobanzilor si a pierderilor din piata valutara, a informat

Algocalminul si Dicarbocalmul tin vanzarile sus

Modernizarea portofoliului de produse si promovarea vanzarilor a reprezentat 54% din totalul vanzarilor pe piata romaneasca. Produsele de succes vandute de Zentiva in Romania pe primul trimestru au fost Simvacard, Extraveral,Tralgit, Azitrox, IbutinandRispen.

Cea mai mare crestere au avut-o vanzarile la Simvacard (+432%). Algocalmin, Antinevralgicand si Dicarbocalm sunt alte produse cu vanzari masive, spune raportul financiar pe primul trimestru al vanzarilor. zentiva a lansat in Romania, in primul semestru, produsele Coxtral, Fokusin, Rispen si a obtinut opt autorizatii de piata.

Zentiva avea o cota de piata de 5,4% dupa vanzari in 12 luni incheiate in martie 2006, conform datelor furnizate de compania de studii de piata Cegedim Romania. Zentiva a incheiat preluarea a aproximativ 51% din actiunile Sicomed, prin achizitia Venoma Holdings Ltd., companie inregistrata in Cipru, pentru suma de 102 milioane dolari in octombrie anul trecut.

Medicover Romania isi sporeste veniturile cu 35%

Producatorii de medicamente nu sunt singurii care inregistreaza cresteri ale profitului pe piata de profil din Romania. Astfel, lantul de clinici medicale Medicover Romania a obtinut venituri de patru milioane de euro in primul semestru al acestui an, in crestere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor companiei date ieri publicitatii.

“Cifrele obtinute in prima jumatate a acestui an sunt o reflectie a rezultatelor bune inregistrate in ultimii trei ani," a declarat Gabriel Ionescu, director general Medicover. "Performanta este mai buna decat am anticipat si ca urmare continuam planurile de investitii la nivel national. Astfel, pe langa cele doua clinici inaugurate recent in Cluj si Iasi vom deschide centre proprii in principalele centre universitare dar, in paralel vom continua si colaborarea cu partenerii din retea astfel ca abonatii nostri sa beneficieze de intreaga gama de servicii medicale,” a mai spus directorul Medicover.

Citeste si:

Medicover opereaza direct sapte centre medicale, din care trei in Bucuresti si cate unul in Focsani, Cluj, Constanta si in Iasi. Pe langa acestea, Medicover a dezvoltat o retea nationala de 63 clinici afiliate din toate judetele tarii la care se adauga si unitatea medicala mobila destinata furnizarii de servicii in zone izolate sau lipsite de cabinete

Pe termen mediu si lung, Medicover va continua sa se dezvolte cu precadere in orasele mari si va incerca sa dezvolte mai multe parteneriate “atat cu clinici private cat si cu spitale publice atent selectionate in cadrul carora vom dezvolta circuite private si nu in ultimul rand vom continua eforturile noastre de a dezvolta propriile servicii de spitalizare,” a mai declarat recent directorul Medicover.

La nivel international, Medicover a obtinut, in cele cinci tari din Europa de Est unde este prezenta, un venit de 36 milioane euro, inregistrand o crestere de 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numarul de clienti abonati a crescut cu 27.400, atingand un numar total de 218.100 de abonati in Polonia, Ungaria, Romania, Estonia si Cehia. in Romania s-au inregistrat 2.200 de abonati noi, cu 27% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Compania Medicover concureaza pe piata de profil din Romania cu Romar, Medlife, Centrul medical Unirea si Medsana.

Biofarm, 2,8 milioane euro profit in Q1

Si producatorii de talie mai mica beneficiaza de climatul favorabil din sectorul de profil. Astfel, compania farmaceutica Biofarm a raportat ieri un profit net pe primele sase luni de 7,53 milioane lei (2,8 milioane euro), in scadere usoara (0,75%) fata de aceeasi perioada a anului trecut si o cifra de afaceri de 29 milioane lei (8,17 milioane euro), cu 18,6% mai mare ca cea realizata in primul semestru din 2005.

"In anul 2005, compania a beneficit de anumite facilitati fiscale si a platit, in iunie 2005 un impozit de 235.375 lei, fata de 1,285 milioane lei, valoarea impozitului platit pe primele sase luni ale acestui an", a informat luni un comunicat al companiei transmis Bursei de Valori Bucuresti, remis NewsIn. Cifra de afaceri a companiei a crescut in primele sase luni ale anului cu 18,6% fata de valoarea inregistrata in perioada similara a anului 2005, ajungand la 29,025 milioane lei. Potrivit conducerii companiei, la cresterea cifrei de afaceri a contribuit lansarea pe piata a unor noi produse, cresterea volumului de desfacere pe piata interna si marirea volumului exporturilor prin intrarea pe noi piete.

Indienii de la Rambaxy au majorat afacerile Terapia cu 30% in Q1

Dupa ce au platit 324 milioane de euro pentru producatorul clujean Terapia, indienii de la Rambaxy au reusit sa majoreze afacerile companiei romanesti cu 30% in primul trimestru din acest an. „Raportat la primul trimestru al anului precedent cresterea Terapia a fost de aproximativ 30%,” a declarat Dragos Damian, director comercial Terapia. „Astfel, in acest moment, putem spune ca Terapia inregistreaza cea mai puternica crestere in topul primilor zece producatori de medicamente.”

Cu o cifra ce depaseste 25 milioane de dolari, producatorul de medicamente Terapia a anuntat la inceputul lunii aprilie inregistrarea, in primul trimestru al acestui an, unui record absolut de vanzari in istoria companiei. Astfel, nivelul vanzarilor pe primul trimestru al acesui an a crescut cu 30% fata de perioada similara a anului precedent, vanzarile interne inregistrand o crestere de 70%.

“Daca ne referim doar la luna martie a acestui an, cifrele ne arata o crestere de 20% fata de luna martie a anului trecut iar in acest context vanzarile pe piata interna au crescut cu 30%,” a mai declarat Dragos Damian. In acest context, reprezentantii Terapia declara ca asteapta o crestere a nivelului de vanzari estimat pentru 2006 de la 100 milioane $ la 110 milioane USD, cu 40 % mai mult decat in 2005. Portofoliul companiei include unele dintre cele mai cunoscute si apreciate branduri romanesti ca: Faringosept, Aspacardin, Artoflex, Paduden sau Aspenter.

Cele mai bune companii farmaceutice din Romania in 2005

Potrivit unui studiu incotcmit de compania de cercetari de piata Cegedim Romania, in 2005 liderul pietei farmaceutice din Romania a fost compania GlaxoSmithKline, care a inregistrat vanzari de 415,8 milioane de lei (117,04 milioane de euro), ceea ce se transpune printr-o cota de piata de 9,1%. Pe pozitia a doua s-a situat Hoffman La Roche, care detine o cota de piata de 6,7% prin vanzarile de 309,4 milioane de lei in 2005.

A treia companie farmaceutica din Romania este Novartis care a avut vanzari de 294,4 milioane de lei, adica 6,4% din totalul pietei. A patra companie farmaceutica din Romania in 2005 a fost Sanofi-Aventis, cu 290,9 milioane lei si o cota de piata de 6,3%. Ultima clasata din cele mai bune cinci companii farmaceutice din tara este Phizer, care a inregistrat 277,6 milioane de euro, ceea ce se transpune intr-o cota de 6% din piata.

Potrivit studiului Cecedim, in 2006 este probabil sa asistam la o noua crestere, insa sub performanta anului 2005, in principal din cauza nevoilor semnificative ale pietei, in conditiile in care perspectiva legislativa nu este deocamdata clara, iar concurenta se va intensifica.