Castiga una dintre cele 10 invitatii la retailArena

Castiga una dintre cele 10 invitatii la retailArena

Castiga una dintre cele 10 invitatii la retailArena

Bogdan Belciu, partener PwC, va vorbi despre evolutia si perspectivele pietei de retail in cadrul retailArena, eveniment organizat de wall-street.ro intre 4 si 6 noiembrie la hotel Howard Johnson

“Componenta de comert modern continua sa creasca, evolutie in detrimentul retailului traditional. Pe de alta parte exista o diferentiere intre categoriile de bunuri din retail. Cele de folosinta curenta, din piata de FMCG, au crescut putin catre inceputul anului, dar s-au stabilizat. Vedem o crestere pe segmentul bunurilor de folosinta indelungata, incluzand retail de electroIT si bunuri de tipul do-it-yourself. Aceasta evolutie se explica si prin prisma bugetului unei familii. Cea mai mare pondere din buget o au alimentele si bauturile racoritoare, in schimb bugetul alocat bunurilor de folosinta indelungata este destul de mic. Dupa cativa ani de stagnare, romanii par ca au inceput sa fie din nou atrasi de un televizor nou si mai modern sau de niste imbunatatiri in casa”, a afirmat Bogdan Belciu pentru WALL-STREET 360.

De asemenea, o evolutie ascendenta se remarca si in cazul comertului online, care inregistreaza vanzari in crestere pe segmentele electroIT, imbracaminte si cosmetice. Potrivit unor date PayU, valoarea cosului mediu este cu 65% mai mare in online.

Nicolescu, PayU: Valoarea cosului mediu, cu 65% mai mare in online

Nicolescu, PayU: Valoarea cosului mediu, cu 65% mai mare in online

"Pentru anul viitor este important sa avem o imagine clara cat de mult mai poate sa creasca retailul modern si pe ce subsegmente", a subliniat Belciu.

Totalul magazinelor, atat din comertul modern, cat si din cel traditional, si unitatilor HoReCa din Romania se situa la finalul anului trecut de 122.101. Tendinta ultimilor ani in randul retailerilor mari a fost extinderea pe segmentele de magazine de proximitate si supermarketuri, trend care va continua si va afecta in principal magazinele alimentare mici ale antreprenorilor locali.

Marii retaileri reprezinta doar 1% din comertul alimentar local

Marii retaileri reprezinta doar 1% din comertul alimentar local