Retailerul iesean urmeaza astfel modelul altor companii romanesti care au inceput sa vanda online pe piata externa.“Cei care au iesit deja, ne ducem dupa ei”, a spus Petru Chiriac. Magazinul online Il Passo a vandut in Romania anul trecut 600.000 de euro.

Marelbo incepe vanzarile online in toata Europa

Marelbo incepe vanzarile online in toata Europa

O noua fabrica

Tot in viitor, retailerul iesean isi propune sa-si extinda capacitatea de productie cu o noua fabrica mult mai mare decat cea din prezent. Fabrica Il Passo are 25 de angajati, produce 10.000 de perechi de incaltaminte pe sezon si a necesitat o investitie de o jumatate de milion de euro. Fondatorul Il Passo a mentionat ca este interesat de preluarea unei unitati mari de productie, cu echipa si know how-ul intrucat acestea au fost cele mai mari probleme pe care le-a intampinat.

Il Passo intra pe zona de productie locala cu o fabrica in Bucuresti

Il Passo intra pe zona de productie locala cu o fabrica in Bucuresti

Pe langa productia proprie, Il Passo colaboreaza cu alte trei fabrici care realizeaza incaltaminte in sistem lohn si ale caror articole reprezinta 70% din cifra de afaceri a brandului. Anul trecut, acesta a fost de 7,5 milioane de euro.

Odata cu inaugurarea unei alte fabrici, brandul tinteste sa realizeze in productie proprie incaltamintea de dama, care reprezinta 70% din totalul marfurilor. In prezent, unitatea produce doar 10% din portofoliul de articole pentru femei.

Citeste si:

In ceea ce priveste magazinele fizice, retailerul detine 15 locatii proprii si alte doua - Tamaris - in sistem de franciza. Pentru anul in curs se pregateste inaugurarea unitatii din Park Lake, precum si reamenajarea unor locatii existente, investitia in fiecare proces fiind de 60.000 de euro.

Concurenta din Polonia, acerba

Fondatorul Il Passo este de parere ca piata locala de retail este in revenire, dar foarte competitiva. “Concurenta acerba vine din partea multor branduri din Polonia, orientata spre mass-market”, a declarat acesta. Petru Chiriac a adaugat ca si piata sport este destul de competitiva, cu atat mai mult cu cat comportamentul consumatorilor s-a schimbat in ultima perioada si s-au indreptat spre articole sportive.

Ieseanul Petru Chiriac a lansat in 1999 brandul de incaltaminte Il Passo in 1999, reteaua numarand in prezent 17 magazine si o cifra de afaceri de 7,5 milioane euro. Brandul este operat de compania Pestos, Chiriac avand in plan extinderea afacerii in sistem de franciza.