Pazo Grup, reprezentantul in piata romaneasca al producatorului italian de gresie si faianta Marazzi, intentioneaza sa majoreze importurile, in 2006, cu 25% fata de anul trecut, pana la 2,5 milioane euro, de la doua milioane euro, au declarat, marti, oficialii grupului.
"Pazo Group aduce in Romania circa 18% din produsele Marazzi care sunt importate in aceasta regiune", a explicat Cosmin Paun, coactionar in cadrul companiei.

Pentru 2006, oficialii estimeaza o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, fata de 3,5 milioane, in 2005.

Piata de ceramica din Romania atinsese in 2005 circa 200 de milioane de euro, ajungand in acest an la aproximativ 230 de milioane de euro. Circa 80% din piata se adreseaza segmentului mediu inferior, in prezent, a mai explicat directorul general al companiei, Lucian Azoitei.

"Producatorii locali Sanex si Cesarom detin in prezent peste 50% din piata romaneasca", a mai spus Azoitei.

Pazo detine aproximativ 18-22% din ceea ce oficialii firmei numesc segmentul superior al pietei, unde preturile ajung la noua euro pe metru patrat. Compania detine magazine de prezentare in Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov iar in primavara urmeaza sa mai inaugureze inca doua centre de prezentare. Pazo Grup este prezent pe piata romaneasca din 2002.

Dupa integrarea europeana, peste 30% din furnizorii locali de gresie si faianta din Polonia, Ungaria si Cehia au dat faliment, locul lor pe piata fiind luat de marile compnii internationale din domeniu. "Urmeaza momente grele, din acest punct de vedere si pentru companiile romanesti", a mai spus oficialul.

De asemenea, oficialii Pazo au atras atentia asupra dificultatilor cu care se confurnta in calitate de importatori de marfa. Costurile cu logistica reprezinta, anual, circa 12% din cifra de afacerti a companiei. In prezent, costurile de transport reprezinta 25% din costul marfii la poarta fabricii, a subliniat Paun.

Pazo Grup intentioneaza sa deschida noi puncte de distributie in nordul Bucurestiului.

Din vanzarile companiei, circa 55% sunt directionate catre utilizatori finali si 20% catre dezvoltatorii de proiecte imobiliare.

Compania a furnizat, pana in prezent, circa 490.000 de metri patrati de gresie si faianta pentru numeroase magazine din retelele Carrefour, Cora, Winmarkt, Metro, MiniMax Discount, Plus Discount, Altex si Media Galaxy, Kaufland, Univers All, Ina Center, Mega Image, Benvenuti, Cosmote si pentru showroom-uri BMW, Mercedes, Audi si Ford. De asemenea, furnizorul de placi ceramice a oferit circa 20.000 de metri patrati de materiale pentru sedii bancare din retelele Libra Bank, Banca Transilvania, BCR, ABN Amro Bank si numeroase spatii de birouri si circa 33.500 de metri patrati de materiale pentru hoteluri si restaurante.

Pazo Grup a semnat, de asemenea, contracte de furnizare pentru ansamblzul rezidential Slatineanu nr. 5, Green Arcades, Aleea Alexandru nr. 20, Priporului, Bumbesti, Andreescu, Central Park Residential, Modrogan nr. 30, Baneasa Rezidential, Green Dream, My Residence si Vertical, din Bucuresti.

In 2007 compania intentineoaza sa patrunda pe piata imobiliara, urmand a ridica un bloc de lux, de opt apartamente, in zona Polona din Bucuresti. Oficialii companiei nu au oferit mai multe detalii referitoare la acest proiect.

Marazzi are in prezent 18 fabrici pe patru continente si furnizeaza produse in valoare de circa 1,5 milioarde de euro pe an in 132 de tari, realizand o cifra de afaceri de aproximativ cinci miliarde de euro.Compania a inaugurat in acest an cea mai mare fabrica de placi ceramice din regiune, in Rusia, cu o investitie de 200 de milioane de euro.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri