"Cel mai cautat a fost vinul spumant demisec, alb sau rosu, dar si spumantul brut alb, care se bea inainte de masa", a precizat Adrian Toma, citat de NewsIn. Acesta a precizat ca, spre deosebire de Occident unde se consuma sampanie in mod constant, romanii cumpara sampanie doar cu ocazia unor evenimente speciale, fie sarbatori de iarna, fie nunti sau aniversari.

"Romania are traditie doar ca producator de sampanie, nu si de consumator", a mentionat Toma. Acesta este motivul pentru care, desi are o capacitate de productie de patru milioane de sticle de vin spumant pe an, Veritas Panciu nu comercializeaza decat maxim un milion de sticle anul. Din acesta cantitate, peste 150.000 de sticle sunt exportate in tari ale Uniunii Europene, dar si in Statele Unite ale Americii.

Vinul spumant de la Panciu a fost vandut, in perioada sarbatorilor de iarna, cu un pret de fabrica de 27,50 lei, iar in magazine pretul sampaniei a variat intre 34 de lei si 40 de lei.

Citeste si:

Veritas Panciu produce vin spumant dupa metoda champenoise care, potrivit directorului general al societatii, este cea mai scumpa metoda, dar singura care asigura o calitate superioara vinului. Societatea produse vin spumant alb, rosu si roze, Extra Brut, Brut, Sec si Demisec. In 2006, Veritas Panciu a realizat o cifra de afaceri de 30 de milioane de lei, ceea ce reprezinta o dublare fata de anul precedent. Directorul general al societatii estimeaza o crestere cu 30 % a cifrei de afaceri, in 2007.

"In 2007 vom derula doua proiecte SAPARD, pentru infiintarea de noi plantatii si pentru modernizarea combinatului de vinificatie, valoarea proiectelor fiind de 3,8 milioane de euro, din care jumatate sunt fonduri europene", a spus Toma. Veritas Panciu detine o suprafata de 1.450 de hectare de teren agricol, din care 900 de hectare reprezinta plantatia de vita de vie. Prin proiectul SAPARD, se doreste infiintarea unei noi suprafete de vita de vie de 59 de hectare.