Vanzarile de anul trecut au fost putin peste asteptari avand in vedere ca directorul general al subsidiarei din Romania, Jacobo Caller Celestino, estimase o cifra de afaceri de 600 milioane de euro.

Pe pagina de internet a Carrefour International, cifra de afaceri indicata pentru Romania, pentru anul trecut, de 536 milioane de euro, se referea numai la perioada martie-decembrie 2006, adica zece luni calendaristice pentru ca activitatea din Romania a fost integrata 100% numai din luna martie 2006.

Magazinele Carrefour din Romania au realizat, in 2005, un profit net de peste cinci milioane de euro la o cifra de afaceri de 435 de milioane de euro. Estimarile pentru anul acesta sunt de crestere a vanzarilor cu 10-15% fata de 2006. Celestino, estima la inceputul verii, ca vanzarile Carrefour pe piata romaneasca vor ajungela un miliard de euro, in 2010.

Hipermarketurile Carrefour Romania au avut vanzari de 397,5 milioane euro in primele noua luni din 2006, in crestere cu 35,7% fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit raportului financiar al grupului francez Hyparlo, proprietarul lantului de romanesc.

Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri, valoarea totala a investitiilor realizate pe aceasta piata depasind 220 de milioane de euro. Operatorul francez va deschide anul viitor trei magazine, dintre care doua vor fi la Iasi si unul la Cluj-Napoca.

Citeste si:

La nivel de grup, vanzarile Carrefour au crescut anul trecut cu 6,6%, la 87,422 miliarde euro, potrivit raportului financiar al grupului.

Piata de retail din Romania ar putea ajunge la valoarea de 40 de miliarde euro, in 2007, cu peste17% mai mult fata de 2006, potrivit unui studiu de piata al companiei de consultanta Deloitte Romania.
In 2006, vanzarile facute prin intermediul retelelor de magazine de tip supermarket si hipermarket au insumat 33,5 miliarde lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cand valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde euro. Comparativ cu 2004, piata de retail din Romania a inregistrat in 2005 vanzari cu 17,5% mai mari, iar in 2004, cu 17,6 % mai mari fata de 2003, potrivit studiului de piata consultat de NewsIn.

Daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 miliarde euro, in 2010.

Cresterea este determinata in principal de expansiunea retelelor de supermarketuri, hipermarketuri si magazine cash&carry existente pe piata romaneasca (Carrefour, Metro, Selgros, Cora, Kaufland, Plus Discount, Penny Market, MiniMax Discount), de extinderea unora recent intrate in Romania, precum Auchan sau Spar, dar si de strategiile de consolidare si extindere ale principalilor retaileri de electronice, IT&C si electrocasnice (Altex, Flamingo International si Domo).