Romania nu mai este de cativa ani o piata care sa ii atraga pe investitorii straini datorita fortei de munca ieftine, iar in acest context tara noastra trebuie sa puna in joc alte avantaje competitionale care sa ii faca pe marii investitori straini sa ramana aici si sa isi extinda afacerile. Pregatirea foarte buna a angajatiilor, mai ales in domeniul tehnologiei, digitalizarea, stabilitatea macro-economica sau deschiderea catre inovatie sunt printre plusurile competitionale mentionate de Christophe Dridi, director general Groupe Renault Romania, Liudmila Climoc, CEO Orange Romania, François BLOCH, director general BRD Groupe Société Générale sau Jean Richard de Latour, CEO Carrefour Romania, reprezentantii unora dintre cele mai mari investitii franceze in Romania, prezenti la Forumul Economic franco-roman.


“Trebuie sa automatizam si sa robotizam. Suntem obligati pentru a ramane competitivi, in conditii tensiunilor existente pe piata muncii. Educatia este importanta, mai ales cea in sistem dual. Avem nevoie nu numai de teorie, dar si de practica”, spune directorul general al Groupe Renault Romania. Acesta mai afirma ca autoturismul viitorului este cel electric, conectat si autonom, iar inovatia trebuie sa fie generata nu numai pe platforma industriala, ci si in modul in care se pregateste forta de munca. Pana in prezent, Renault a investit peste 3 miliarde de euro in Romania, iar in urmatorii trei ani francezii mai au in plan investitii de circa 800 de milioane de euro.

Seful Renault a mai adus in discutie si infrastructura, atat cea rutiera, cat si infrastructura maritima si cea feroviara.

Este binecunoscuta problema autostrazii Pitesti-Sibiu, insa niste solutii bune ar fi si dezvoltarea infrastructurii feroviare si a celei maritime, care ar putea fi un avantaj pentru Romania.

Pe de alta parte, doua dintre cheile succesului in cazul Carrefour in Romania sunt pregatirea personalului si calitatea ecosistemului IT si digital, potrivit lui Richard de Latour, seful Carrefour Romania.

Capacitatea de a face business cu ajutorul noilor tehnologii este unica.

In plus, si sectorul bancar sustine in continuare dezvoltarea economica a Romaniei, numai BRD Groupe Société Générale acordand finantari de peste 31 de miliarde de lei, ceea ce inseamana 10-15% din totalul finantarilor din economia romaneasca.

“Investim in start-up-uri interne si externe pentru a crea noi solutii digitale si a genera inovatie. Punem accent pe formarea si educarea financiara, educatia financiara in Romania fiind un subiect pe care il abordam in special cu tinerii. Lucram deja cu 20 de orase si 12 universitati”, declara François Bloch, Director General BRD Groupe Société Générale.

Pentru Liudmila Climoc, CEO Orange Romania, capacitatea umana, profesionalismul ingineresc, pregatirea in sectorul IT&C, cultura de a adopta rapid noile tehnologii, au contribuit la crearea in Romania a uneia dintre cele mai bune echipe Orange din Europa.

“Pot caracteriza evoluția pietei Orange in România in cei 22 de ani de activitate ca efervescenta. Vedem impactul Orange in scaderea decalajului digital si in cresterea capacitațti digitale a lumii de business si a lumii in general. Ma refer la IOT, la smart cities, la smart everything. Unul dintre proiectele Orange de acest gen este crearea unui smart city in Alba Iulia”, este de parere sefa Orange care a adaugat ca investitiile Orange in Romania au depasit 3,5 miliarde de euro pe parcursul ultimelor doua decenii.

Forumul economic “Povestile care schimba jocul”, organizat de Camera Franceza de Comert si Industrie din Romania (CCIFER) si comitetul roman al Consilierilor de Comert Exterior ai Frantei (CCEF), a reunit, la Bucuresti, 46 de lideri romani si francezi din domenii economice cheie, care combatut stereotipurile inter-culturale prin retrospectiva ultimilor 30 de ani de cooperare franco-romana si perspectiva economiei viitorului bazata pe inovatie, tehnologie si cooperare trans-frontaliera.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri