Volkswagen are probleme: Planul de investiții de zeci de miliarde de euro, amânat

Sursă foto: Wall-Street.ro

Volkswagen are probleme: Planul de investiții de zeci de miliarde de euro, amânat

Cuprins Articol:
Grupul german Volkswagen traversează o perioadă dificilă, iar presa germană susține că planul său de investiții este sub semnul întrebării pe fondul încasărilor sub așteptări. De aceea, noi modele, dar și noi uzine ar putea să nu se mai materializeze, scrie Automotive News care citează publicația Bild.

Volkswagen are nevoie de bani pentru a realiza investițiile pe care le-a planificat deja

Pus în fața unor condiții de piață dificile, suprapuse cu taxe vamale tot mai mari și amenințarea amenzilor pentru nerespectarea normelor de CO2, Volkswagen este gata să amâne un plan de investiții ambițios. Conform Bild, planul nu va fi aprobat anul acesta, deoarece board-ul grupului VAG nu este sigur că încasările vor putea acoperi toate investițiile planificate

Concret, doar pentru 2026, există o diferență de 11 miliarde de euro între necesarul pentru investiții și banii din visteria colosului german. Per total, pe următorii cinci ani, grupul Volkswagen anunțase un plan de investiții în valoare de 160 de miliarde de euro, bani direcționați către dezvoltarea de noi platforme, modele și motorizări, dar și pentru a extinde rețeaua de producție de mașini și componente. 

În lipsa acestor bani alocați din bugetul companiei, mașini noi ar putea să fie amânate, cât și construcția de noi uzine. Ca răspuns la aceste informații, un purtător de cuvânt al companiei a transmis că planurile sale de investiții, cât și cifrele financiare aferente anului 2025, vor fi prezentate primăvara următoare. 

Anterior, experții se așteptau ca grupul VAG să ia o decizie până la finele anului curent cu privire la deschiderea unei noi uzine Audi în Statele Unite. Noul punct de producție, pe lângă liniile de asamblare Volkswagen din Chattanooga, Tennessee, erau menite să scadă presiunea asupra grupului venită din taxele vamale suplimentare ale lui Trump (care ajung la 15% pentru mașinile asamblate în Europa și vândute în Statele Unite). 

Vorbind în timpul Salonului Auto de la Munchen (IAA Mobility 2025), CEO-ul grupului VAG, Oliver Blume, a explicat că „nu putem plăti pentru tot”, făcând referire la faptul că ar avea nevoie de susținere guvernamentală pentru a deschide o nouă uzină peste Ocean. 

La ora actuală, provocările cu care se confruntă Volkswagen sunt multiple: de la costurile mai mari de producție, cererea slabă, trecerea costisitoare la mașinile electrice, tarifele vamale și concurența din China, toate acestea afectează finanțele producătorului auto.

Volkswagen plătește săptămânal milioane de euro în contul taxelor vamale, a declarat un director VW pentru revista germană Focus. Mărcile Audi și Porsche ale grupului VW au fost puternic afectate de tarifele impuse de președintele Donald Trump, deoarece nu au o bază de producție în țară.

Încasările Volkswagen, stabile în prima parte a lui 2025

În timp ce Porsche a înregistrat o prăbușire cu 99% a profiturilor, situația întregului grup este mai stabilă, atât la capitolul profituri, cât și ca încasări. Concret, conform cifrelor aferente primului semestru, grupul VAG a raportat venituri din vânzări de 158,4 miliarde de euro în H1, respectiv un profit operațional de 6,7 miliarde de euro).

Totuși, grupul Volkswagen și-a redus previziunile pentru întregul an pe 25 iulie, după ce a suferit o scădere de 1,5 miliarde de dolari din cauza tarifelor vamale în prima jumătate a anului. Lipsa unei uzine americane, în schimb, ar putea afecta brand-ul Audi pe termen lung, în condițiile în care situația mărcii premium din Ingolstadt este deja dificilă.

Audi și-a redus previziunile pentru întregul an, invocând impactul creșterii tarifelor de import din SUA și al cheltuielilor de restructurare. Audi anticipează acum venituri între 65 și 70 de miliarde de euro, în scădere de la intervalul anterior de 67,5 până la 72,5 miliarde de euro, și o marjă operațională între 5 și 7%, în scădere de la intervalul anterior de 7 până la 9%.

Totodată, veniturile în primele șase luni ale anului 2025 au fost de aproximativ 32,6 miliarde de euro, în creștere cu 5,3% față de cifra din aceeași perioadă a anului trecut. Profitul operațional a atins aproximativ 1,1 miliarde de euro.

Fluxul de numerar net a fost de 0,9 miliarde de euro. Grupul Audi a livrat un total de aproximativ 794.000 de vehicule în prima jumătate a anului, reprezentând o scădere de puțin sub șase procente. În schimb, livrările de vehicule complet electrice de la marca Audi au înregistrat o creștere puternică de 32%.

Personalizate pentru tine