Divizia Proffice, parte a grupului RTC, specializata in distributia produselor de birotica-papetarie si articole de birou, mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro, in crestere cu 12,9%, potrivit presedintelui Proffice, Cristian Raducanu. Cifra de afaceri a Proffice a crescut anul trecut cu 16%, pana la 62 de milioane de euro. "Este greu sa mai astepti progres cand cresterea ta anuala este mai mare decat intregul rulaj al urmatorilor competitori", a afirmat Cristian Raducanu.

Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a diviziei Proffice este detinuta de Be Proffice (aproximativ 60 milioane euro cifra de afaceri), care reuneste activitatile din segmentele de papetarie, IT&birotica si mobilier de birou. Divizia RTC mai cuprinde alte doua companii specializate, Ranco, care ofera materiale promotionale, si Top Office Products, agentia de promovare a produselor distribuite.

Divizia RTC se va extinde in acest an in Bulgaria, piata a carei valoare urca la opt milioane de euro potrivit presedintelui Proffice. "Suntem in discutii cu cateva companii locale, dar nu am decis inca dar vom intra printr-o investitie greenfield sau prin preluarea unui jucator local", a spus Raducanu. Principalul argument in alegerea Bulgariei a fost acela al apropierii de depozitul central din Bucuresti, Ungaria fiind o posibila tinta spre exemplu in viitor, cand va exista si un depozit in Transilvania.

Extinderea pe piata bulgara nu a fost inclusa in calculele financiare ale companiei pentru acest an, presedintele diviziei RTC afirmand ca investitia in extindere nu va aduce in niciun caz compania pe zero din punct de vedere financiar.

Proffice va fi urmata in Bulgaria de TCE Logistica, divizia de transport din cadrul RTC. Directorul TCE, Sorin Sofian, afirma in urma cu o saptamana ca au avut loc discutii cu jucatorii mari din piata mondiala de curierat in vederea unui parteneriat. "Sunt doua mari firme cu care am discutat, iar vanzarea va veni firesc in maxim trei ani. Nu ne-am grabit sa facem demersuri, discutiile fiind pe mai multe planuri", afirma Sofian.

Citeste si:

Proffice nu a primit pana in acest moment nicio oferta de preluare potrivit lui Cristian Raducanu, dar posibilitatea vanzarii in viitor nu este exclusa, orice "business avand pretul sau". Presedintele diviziei Proffice se asteapta ca in acest an sau in 2008 sa intre pe piata locala jucatori mari la nivel global pe segmentul de distributie de papetarie si articole de birou, acestia tatonand deja piata. Raducanu nu crede insa ca vor avea succes, dand ca exemplu pietele din Cehia si Polonia unde venirea marilor nume in domeniu nu a zdruncinat afacerile liderilor autohtoni.

Piata de papetarie este estimata la aproximativ 100 milioane de euro, din care Proffice detine o cota de 25%. Cristian Raducanu estimeaza pentru acest an o crestere a segmentului de 15-20%, Proffice urmand sa creasca in acelasi ritm cu piata. "Asta ne-a reprosat si Octavian Radu (n.red. presedintele RTC), faptul ca afacerile diviziei vor creste in acest an mai ales datorita cresterii generale a pietei", a mai afirmat Raducanu. Papetaria a adus anul trecut 41% din veniturile companiei, segmentul de hartie de copiator avand o cota de 22% din venituri, cel de consumabile IT de 30% iar cel de mobilier sapte procente.

Compania si-a propus sa atraga in acest an minim 5% clienti noi, cataloagele promotionale urmand sa detina un rol important. Proffice si-a bugetat pentru acest an investitii de 1,5 milioane de euro, aproximativ 400.000 euro urmand sa fie investiti in tiparirea celor cinci cataloage. Acestea vor avea un tiraj de 50-60.000 de exemplare fiecare, urmand sa aiba cel mai probabil o singura editie in acest an.

Divizia RTC are aproximativ 550 de angajati, pentru acest an fiind estimata o majorare a numarului de angajati de pana la 10%. Proffice este cea mai mare divizie a Grupului, din care mai fac parte alte noua divizii. Grupul RTC a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ un miliard de lei (283,72 milioane euro), avand 4.000 de angajati.