"Cum era de asteptat vanzarile de oua au crescut in ultima saptamana de cinci ori. Magazinul Auchan va incepe si comercializarea oualelor gata vopsite deoarece se pare ca tendinta consumatorului este sa cumpere produsele deja preparate, mai ales datorita lipsei de timp", au spus pentru NewsIn, oficialii Auchan.
Hipermarketul Auchan a fost vizitat in perioada 26 martie-3 aprilie de peste 130.000 de clienti, dar conducerea magazinului estimeaza ca numarul acestora va depasi 170.000 in saptamana dinaintea Pastelui. De aceea, programul magazinului Auchan s-a prelungit cu doua ore, de la ora 22 la 24, pana pe 6 aprilie.
Aceeasi situatie este intalnita si in cazul Carrefour, care a inregistrat in martie o crestere cu 35% a vanzarilor fata de aceasi perioada a anului trecut, in special datorita apropierii sarbatorilor pascale care au dus la cresterea numarului de clienti.
Acestia sustin ca nu s-au observat schimbari majore in comportamentul consumatorilor, dar "datorita timpului redus pe care il au la dispozitie, clientii au devenit din ce in ce mai interesati de produsele traditionale de Paste cum ar fi stufat, drob, friptura de miel care se gasesc la preturi avantajoase". Astfel, produsele cu cele mai importante cresteri sunt cozonacii, vinul, ciocolata de Paste, ouale, vopseaua pentru oua, carnea, precum si textilele, "romanul avand ca obicei sa se innoiasca de Sarbatori".
Carrefour a realizat anul trecut, cu sapte magazine, vanzari de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005, potrivit comunicatului remis marti agentiei NewsIn. Estimarile pentru anul acesta sunt de crestere a vanzarilor cu 10-15% fata de 2006. Directorul general al Carrefour Romania, Jacobo Caller Celestino, estima intr-o declaratie acordata anul trecut, ca vanzarile Carrefour pe piata romaneasca vor ajungela un miliard de euro, in 2010. Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri, valoarea totala a investitiilor realizate pe aceasta piata depasind 220 de milioane de euro.
Auchan este prezent pe piata locala doar printr-un magazin, care a costat 40 de milioane de euro. Magazinul are o suprafata comerciala de peste 16.000 de metri patrati si o parcare de 3.200 de locuri, avand o capacitate de circa 25.000 de clienti. Hipermarketul are 850 de anagajati, echipa manageriala fiind alcatuita exclusiv din persoanl francez si ofera aproximatriv 60.000 de produse. Auchan Titan foloseste un concept bazat pe preturi reduse, imprumutat de pe piata din Rusia. Grupul francez Auchan este prezent in alte 11 tari, avand circa 1,12 miliarde clienti si o cifra de afaceri in 2005 de 41 de miliarde de euro.
Comertul cu amanuntul, in scadere cu 4,8%
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: