Compania de curierat UPS Romania nu urmareste lansarea pe piata de servicii de curierat intern, preferand sa se concentreze pe sectorul extern, chiar daca primii doi jucatori de pe piata de curierat extern opereaza si servicii la nivel local.
"Nu suntem interesati sa ne extindem la nivel local in Romania. Este foarte bine ceea ce facem, suntem foarte apreciati de catre UPS international, dar ni s-a spus ca este suficient", a declarat directorul executiv al UPS Romania, Iulia Nartea.

UPS Romania este al treilea jucator pe piata de curierat extern, fiind devansat de companiile DHL si TNT. Directorul executiv UPS Romania, Iulia Nartea, a declarat ca avantajele concurentilor sunt serviciile de curierat intern, diviziile de logistica si cifrele de afaceri mai mari.

Compania de curierat UPS Romania a raportat o cifra de afaceri de 1,7 mil. dolari (1,25 mil. euro) pe primul trimestru al acestui an, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului trecut. UPS estimeaza pentru anul in curs o cifra de afaceri de peste 8 milioane de euro, cu 40% mai mult decat in 2006, pe fondul introducerii unor noi servicii de piata, au declarat oficialii companiei.

In primul trimestru al acestui an, volumul coletelor exportate a crescut cu 26% fata de primul trimestru al anului trecut, in timp ce volumul coletelor importate a inregistrat o crestere cu 65%, a declarat Nartea.

La sfarsitul anului 2006, UPS Romania a raportat o cifra de afaceri de 5,9 milioane de euro, in crestere cu 34% fata de anul precedent, crestere datorata atat dezvoltarii pietei de curierat autohtone, cat si numarului mare de clienti noi, care au generat aproximativ 30% din cifra de afaceri

UPS Romania, prin agentul autorizat Trans Courier Service, intentioneaza sa cumpere in acest an masini de curierat de capacitate mai mare, echipamente si tehnica de calcul, un nou sistem pentru activarea de scanare a trimiterilor si primirilor, plus inca unul pentru colectarea de date la preluarea si livrarea coletelor.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,7 milioane de dolari (1,25 mil. euro) pentru primul trimestru al acestui an, un rezultat sub asteptarile companiei, cauzat, in opinia directorului executiv Iulia Nartea, de deprecierea constanta a dolarului si a monedei europene. UPS spera, totusi, ca pana la sfarsitul anului sa atinga cifra de afaceri estimata la 8 milioane de euro. "Traficul UPS va inregistra o perioada de crestere in lunile iunie-iulie, urmata de o relativa scadere in luna august. Cifra de afaceri maxima va fi atinsa in perioada sarbatorilor, in lunile noiembrie-decembrie, cand va avea loc ceea ce numim 'UPS peak season'", a declarat pentru Wall-Street Iulia Nartea.

UPS Romania ofera, incepand cu 1 ianuarie 2007, asa-numitele servicii cu valoare adaugata, unice pe piata autohtona, care inregistreaza si preiau comenzi ale clientilor din Romania, pentru produse de pe tot teritoriul Europei. Reprezentantii companiei declara ca noile servicii au fost foarte bine primite de catre publicul roman, care face comenzi, in principal, pentru produse electronice, textile si carti.

Compania UPS opereaza pe piata romaneasca din 1990, oferind servicii de curierat rapid international pentru documente si marfuri. Partenerul initial al UPS a fost Romtrans SA, companie care detine si in prezent pachetul majoritar de actiuni al UPS Romania. In anul 2000, compania Trans Courier Service, a devenit agent autorizat al UPS. Rata medie anuala de crestere a afacerii a fost de pana la 30% pe an.

In prezent, UPS are deschise in Romania patru oficii de relatii cu clientii: doua in Bucuresti, unul in Timisoara si unul in Constanta. Compania are 130 de nagajati, si o flota de livrare de 40 de masini de curierat si motociclete "brown UPS". Serviciul UPS pe relatia cu Romania este deservit de doua avioane, care opereaza pe aeroporturile Bucuresti-Baneasa si Timisoara.

Serviciile UPS sunt prestate in regim “door-to-door”, ceea ce inseamna ca expeditiile sunt preluate de la sediul expeditorului si livrate la sediul destinatarului.Coletele trimise din Romania inspre teritorii din Europa si America ajung in maxim 24 de ore, prin transport aerian si intre doua si cinci zile, in functie de serviciul ales, prin transport terestru.

Pe plan international, UPS Romania se situeaza pe locul cinci, din punctul de vedere al volumelor derulate, in cadrul Districtului de Sud, care cuprinde 121 de tari si teritorii din Europa, Africa si Orientul Mijlociu.

La nivel mondial, compania de curierat rapid si servicii de distributie, UPS, a raportat venituri cu 11,2% mai mari in 2006 si profituri de peste 1,7 miliarde de dolari. Compania a inregistrat un record al volumului de colete derulat in anul 2006, livrand aproape patru miliarde de colete, cu o medie de 15,6 milioane colete pe zi.

Potrivit Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR), piata de curierat a crescut anul trecut la 130 de milioane de euro fata de 100 de milioane in 2005 si se estimeaza ca in 2007 va avea un nou salt de 30-40%. Numarul companiilor de curierat din Romania a crescut de cinci ori in ultimii doi ani, ajungand in prezent la circa 100 de societati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri