Numarul absolventilor de programe MBA a crescut si el, ajungand la circa 300 de persoane anul acesta, fata de 280 in 2006.

Estimarile apartin specialistilor BSM si iau in calcul numai programele MBA desfasurate pe teritoriul Romaniei (studentii romani care ‘cumpara’ MBA-uri straine nu intra in aceasta statistica).

Programul de MBA Romano - Canadian al Bucharest School of Management tinteste o cota de piata de 38% in 2007 (volum) si 33% valoric si pastrarea pozitiei de leader pe piata programelor de MBA romanesti. In 2006, programul de MBA Romano – Canadian a avut o cota de piata de 35% (volum) si 30% (valoric).

Pentru a-si atinge obiectivele propuse pentru 2007, programul de MBA Romano - Candian a pus in practica o noua strategie de marketing, care a insemnat schimbarea structurii si continutului ofertei de invatamant. In ceea ce priveste structura, din 2007, Bucharest Shool of Management va oferi un singur program de MBA, intitulat In Action, cu durata de 2 ani. Acesta se adreseaza antreprenorilor si managerilor care isi doresc sa urmeze cursurile fara a renunta la locul de munca.

In ceea ce priveste continutul, programul de MBA al Business School of Management devine din acest an programul de MBA cu cel mai pronuntat flavour local. 25% din studiile de caz prezentate in cadrul cursurilor sunt romanesti, guest speakerii invitati pentru a tine prelegeri cursantilor sunt 100% antreprenori sau oameni de business de succes care activeaza pe piata romaneasca, iar staff-ul academic este in proportie de 70% compus din profesori si specialisti romani.

Citeste si:

“Combinand in proportii potrivite expertiza specialistilor romani si cea a partenerului canadian, University of Ottawa, am reusit sa punem la punct programul de MBA cel mai bine adaptat la realitatile de business romanesti dar care sa ofere si perspectiva internationala atat de necesara unui om de afaceri de succes”, afirma Adriana Dutescu, director al Bucharest School of Management si al Programului de MBA Romano – Canadian.

Piata romaneasca a programelor MBA:
Anul Valoare
(mil. euro)
Volum
(persoane)
Cota de piata BSM
(% valoric)
Cota de piata BSM
(% volum)
2002 1,1 260 27 30
2003 1,4 275 25 27
2004 1,55 285 29 32
2005 2,1 270 27 34
2006 2,3 280 30 35
2007 (estimari) 2,7 300 33 38

Principalul avantaj oferit cursantilor programului de MBA Romano – Canadian este rapiditatea cu care pot aplica know-how-ul obtinut in timpul cursurilor in activitatea lor de zi cu zi. Managerii si antreprenorii inscrisi la MBA-ul Romano - Canadian isi desfasoara activitatea in mediul de business romanesc, care are specificul si particularitatile sale, iar continutul cursurilor programului vine exact in intampinarea necesitatilor ridicate de mediul de business autohton.

Bucharest School of Management (BSM) face parte din structura ASE Bucuresti. Este prima scoala de business romaneasca si institutia care ofera cel mai practic, dar si cel mai exigent program de MBA din Romania. Programul MBA Romano-Canadian a fost lansat in 1993, pe baza unui acord intre guvernele Canadei si Romaniei, beneficiand de asistenta financiara si expertiza canadiana. Incepand cu 2006, Programul MBA a trecut sub umbrela Bucharest School of Management, in parteneriat cu School of Business a Universitatii din Ottawa.

Cei mai importanti jucatori de pe aceasta piata, alaturi de MBA Romanian Canadian, sunt Asebuss si Codecs.