Romgaz intentioneaza sa devina producator de energie electrica si analizeaza orice oportunitate aflata in concordanta cu strategia sa de diversificare a activitatii in privinta utilizararii resurselor energetice, potrivit datelor furnizate de Romgaz agentiei NewsIn.
"Interesul Romgaz in participarea la diferite proiecte pe piata de energie poate fi considerat un inceput motivat de obiectivele formulate in propria strategie: cresterea eficientei utilizarii resurselor energetice si diversificarea activitatii", spun reprezentantii Romgaz.

Potrivit acestora, ar putea exista situatii cand Romgaz, ca producator de gaze naturale, va fi avantajat pe piata producerii de energie electrica.

Intrebati daca Romgaz urmareste sa produca energie electrica doar pe baza de gaze naturale, reprezentantii producatorului de gaze au aratat ca sunt interesati si de valorificarea altor resurse energetice. "Consideram ca, pe termen lung si constant, va fi avantajos pentru Romgaz sa-si extinda prezenta pe o arie cat mai larga din domeniul resurselor energetice", au subliniat acestia.

Bugetul destinat investitiilor in productia de electricitate urmeaza sa fie stabilit in functie de posibilitatile proprii si de oportunitatile fezabile identificate, au adaugat sursele citate.

Romgaz a achizitionat caietul de sarcini pentru precalificarea in etapa urmatoare de selectie a investitorilor care vor contribui, alaturi de Termoelectrica, la construirea unui nou grup de producere a energiei electrice in cadrul Electrocentrale Doicesti. Reprezentantii Romgaz au mai precizat ca aportul investitorului in acest proiect va fi stabilit de studiul de fezabilitate.

Firmele care au achizitionat caietul de sarcini pentru o noua capacitate de producere a energiei la Doicesti sunt Electrabel - Belgia, Enel SpA - Italia, Pro Activ Global - Romania, Gaz de France - Franta, Mechel International Holding - Elvetia, Alro - Romania, EDF International - Franta, AES Corporation - SUA, Brinker EAD - Bulgaria, Edison SpA - Italia, SNGN Romgaz - Romania, Energan GmgH - Austria. Caietul de sarcini a putut fi achizitionat in perioada 14-27 iunie 2007, iar urmand ca documentatia de precalificare sa fie depusa pana la data de 10 iulie 2007.

In luna aprilie, Termoelectrica a mai depus un anunt pentru atragerea investitorilor la termocentrala de la Doicesti. Enel Italia si Electrabel Belgia depusesera documentatia de precalificare in urma primului anunt. Din documentatia de precalificare depusa de cele doua companii lipseau anumite acte, astfel incat nicuna nu s-a calificat pentru etapa urmatoare, au explicat reprezentantii Termoelectrica, fara a preciza actele care au lipsit din documentatia de precalificare.

Astfel ca Termoelectrica a reluat oferta pentru infiintarea unei societati mixte, cu ajutorul investitorilor privati, pentru construirea de noi capacitati de producere a energiei electrice cu un grad redus de poluare in cadrul Centralei Termoelectrice Doicesti. Termoelectrica ar urma sa participe la capitalul social cu activele existente, care vor fi evaluate de o companie neutra, aleasa de comun acord. Investitorii selectati vor participa cu un aport de capital in lichiditati, care va asigura finantarea integrala sau partiala a noii investitii.

De asemenea, in anunt se subliniaza faptul ca firmele care nu se inscriu in faza de precalificare nu vor putea participa ulterior la selectia de oferte propriu-zisa. Oferta se va baza pe un nou caiet de sarcini, elaborat de o comisie special constituita, care va stabili o grila de punctaj.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri