Pentru perioada ianuarie – octombrie 2007, Gregory’s estimeaza vanzari de 3,46 milioane de euro, iar pentru intregul an compania se asteapta la un total de 4 milioane de euro.

La inceputul anului, reprezentantii companiei preconizasera ca vanzarile pe 2007 vor atinge valoarea de 4,5 milioane de euro, in crestere cu 34% fata de cele 3,35 milioane de euro realizate anul trecut.

"Piata din Bucuresti este una stradala si una a birourilor. Nu luam in considerare extinderea acoperirii noastre prin locatii amplasate in mall-uri pentru ca aceste centre nu se potrivesc conceptului Gregory's, axat pe vanzarea de produse mai ales dimineata si amiaza, in timpul saptamanii", a declarat, pentru Wall-Street, Cristian Mesaros, directorul general al Gregory's Romania.

90-100.000 de euro, investitia initiala intr-un restaurant de 100 de metri patrati

Anul acesta, Gregory's incearca sa-si indeplineasca planul de a deschide inca 4 locatii situate in zone-cheie, precum Piata Charles de Gaulle si Piata Dorobanti, dar si pe acela de a recupera locul pierdut in Piata Romana.

In luna august a anului acesta, Gregory's a inchis restaurantul pe care il detinea in Piata Romana ca urmare a neintelegerilor cu proprietarul spatiului.

Investitia minima pentru deschiderea unei noi locatii, de 100 de metri patrati, se ridica la suma minima de 90-100.000 de euro, in functie de marimea locatiei si de starea in care se afla cladirea, potrivit estimarilor reprezentantilor Gregory's.

Primul restaurant din provincie, cat mai aproape de Bucuresti

In paralel, compania pregateste si deschiderea de noi restaurante in provincie, orasele vizate fiind Pitesti, Ploiesti si Constanta. Inaugurarea noului restaurant va avea loc, cel mai probabil, la jumatatea anului viitor.

"Cele mai mari probleme pe care le intampinam este gasirea unui partener potrivit care sa imbratiseze conceptul brand-ului si logistica. Daca pentru Bucuresti nu avem de gand sa ne extindem in mall-uri, ramane de vazut daca vom lua aceeasi decizie si pentru locatiile din tara", a explicat Mesaros.

El vede piata de profil a anului viitor ca fiind una foarte segmentata, ca urmare a intrarii noilor jucatori, aceasta urmand un trend ascendent pana in 2010, cand se va stabiliza. In prezent, Gregory's detine o cota de piata estimata la 5-10%, in functie de locatie.

“Evolutia pietei de profil in 2008 va fi in principal caracterizata de o crestere usoara a pietei si de extinderea retelelor de fast-food-uri in marile orase din Romania”, este de parere Mesaros.

Romanii, mari amatori de cartofi

Compania isi axeaza afacerile pe locatii-cheie, precum restaurantele din aeroporturi si gari, dintre care cele din Otopeni, Piata Victoriei si Piata Universitatii realizeaza cele mai mari volume de vanzari. Cele mai vandute produse sunt cafeaua, sandvisurile si salatele.

Citeste si:

"Exista o tendinta de a consuma salate pe tot parcursul anului, nu numai in anotimpul cald, asa cum era de asteptat. In schimb, romanii consuma foarte multi cartofi, iar noua ne vine greu sa raspundem solicitarii lor pentru ca nu dispunem nici de spatiul, nici de mijloacele prin care sa facem cartofi prajiti pe banda rulanta", a explicat directorul general al Gregory's Romania.

In principal, produsele Gregory's se adreseaza consumatorilor de peste 24 de ani, cu venituri medii si peste medie, insa 20% dintre clientii fideli ai fast-food-urilor au varste mai mici de 20 de ani, conform datelor furnizate de companie.

Marca Gregory's, in topul vanzarilor

Dintre cele doua brand-uri detinute in portofoliu, marca Gregory's inregistreaza cele mai mari volume de vanzari, mai ales datorita conceptului flexibil sub care este comercializat.

Clientii isi pot crea singuri, in functie de ce ingrediente doresc, propriile sandvisuri si salate. Aceasta libertate pe care o ofera clientului a devenit o trasatura care defineste brand-ul Greegory's, alaturi de vizibilitatea produselor, astfel incat intregul proces de preparare a produselor se desfasoara sub ochii consumatorului.

Introdus in 2002, celalalt brand, Coffeeright, are mari sanse sa creasca pe masura ce consumatorii adopta conceptul de take-away (cafea la pachet). Per total, vanzarile la pachet si cele provenite din servirea in restaurant au ponderi egale. Insa, in cazul unor restaurante mai reduse ca suprafata, precum locatia din strada Batistei, vanzarile la pachet reprezinta 90% din total.

Piata cafelei este estimata, pentru anul in curs, la peste 200 de milioane de euro, respectiv 27.000 de tone. "Prevedem o crestere a pietei cafelei, mai ales in conditiile in care romanii se obisnuiesc din ce in ce mai mult cu cafeaua la pachet", apreciaza Mesaros.

Forta de munca greu de gasit

In cadrul unui restaurant Gregory's lucreaza, in medie, 7 angajati, de obicei tineri studenti care doresc sa isi suplimenteze veniturile. Salariul mediu este de 6-700 lei pentru opt ore pe zi, la care se adauga alte beneficii si o suma fixa pentru hrana.

"In general, este greu sa gasim persoane potrivite pentru acest tip de slujba, pentru ca toate fast-food-urile se bat pe oamenii. Este clar ca exista o problema la nivel de Capitala in ceea ce priveste forta de munca pentru fast-food-uri daca unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de profil (McDonald's - n.r.) face reclama la angajari, la televizor, la orele de maxima audienta", a precizat Mesaros.

In Romania, exista in jur de 100 de angajati pentru cele 10 locatii ale sale, iar 15 lucreaza in centrul roman de suport. In cadrul companiei-mame din Grecia, Gregory's are peste 1.500 de angajati, la care se adauga un centru de management, de unde este coordonata si activitatea filialelor sale din Romania si din Cipru.

Principalii competitori ai lantului elen Gregory's sunt Spring Time, Snack Attack, Bonjour si McDonald's.