Potrivit Legii Concurentei, distributia exclusiva este interzisa, dar pot exista exceptii, daca se dovedeste ca efectele pozitive prevaleaza asupra celor negative sau sunt suficiente pentru a compensa restrangerea concurentei.

"Distributia exclusiva este o intelegere verticala, in cadrul careia furnizorul convine sa vanda produsele sale unui singur distribuitor, in scopul revanzarii intr-un anumit teritoriu (teritoriu ce poate fi reprezentat de o localitate, unul sau mai multe judete, sau chiar intreaga tara). Distributia exclusiva poate fi combinata si cu exclusivitatea de marca, in sensul ca distribuitorii isi asuma obligatia de a nu comercializa si alte marci similare de produse, concurente cu cele ale furnizorului", se precizeaza in comunicat.

Consiliul Concurentei a deschis o investigatie pe piata produselor din zahar, pe piata produselor din ciocolata si pe piata produselor de patiserie din Romania pentru a verfica in ce masura sistemul de distributie al Kandia - Excelent afecteaza concurenta pe piata. In urma investigatiei se va stabili daca distributia exclusiva existenta intre Kandia - Excelent si cei 33 de distribuitori exclusivi ai sai poate continua.

Agentii economici terti pot transmite autoritatii de concurenta, in scris, pana la data de 25 ianuarie 2008, observatiile sau punctele lor de vedere in acest caz.