Cu toate acestea reprezentantii Carrefour sunt de parere ca retailul romanesc va cunoaste si in 2008 o evolutie semnificativa. "In Romania inca nu putem vorbi de o saturare a pietei, cu foarte mici exceptii", a explicat, potrivit NewsIn, directorul de marketing al companiei, Andreea Mihai.

Aceasta a adaugat ca tendinta de migrare catre orasele mai mici a retailerilor, manifestata deja din anii trecuti, este una normala, cel mai concludent exemplu fiind retele de discount.

"Este posibil sa asistam si la alte achizitii pe piata de retail. Toti marii jucatori si-au exprimat intentia de a se dezvolta, proces care va cuprinde cu siguranta si achizitii ale unor retele mai mici de pe acelasi segment sau de pe segmente diferite", a mai spus Andreea Mihai.

Citeste si:

Anul 2007 a fost unul de apogeu al pietei de retail din Romania, care a ajuns la circa 40 miliarde euro, urmand sa depaseasca 100 de miliarde euro pana in 2010 daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani. Pana in 2010, comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, in 2006 ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%, potrivit reprezentantilor Carrefour Romania.

Carrefour Romania opereaza in prezent 11 hipermarketuri in tara, investitia medie pentru o unitate fiind de circa 20 milioane de euro. Retailerul francez Carrefour estima pentru anul trecut o cifra de afaceri de peste 800 milioane de euro, cu mai mult de 30% fata de 2006, urmand ca in 2008 sa depaseasca pragul de un miliard de euro.