Prin aceasta achizitie Marks&Spencer intentioneaza sa investeasca in partenerii care detin franciza brandului, urmarind cresterea eficientei si a ritmului de dezvoltare. Marks&Spencer intentioneaza sa isi dezvolte afacerea la nivel international si sa creasca vanzarile la 15-20% din veniturile grupului in urmatorii cinci ani.

"Avem oportunitatea de a deschide mai multe magazine Marks&Spencer in Grecia si in Balcani, iar joint venture-ul dintre noi si Marinopoulos ne va permite sa plasam M&S pe harta acestei parti a lumii. In Grecia avem deja o platforma solida pe care putem construi, iar cererea pentru produsele marca Marks & Spencer este deja in crestere si in tari precum Romania si Bulgaria. Lucram cu Marinopoulos de peste 30 de ani si expertiza lor pe retail si cunoasterea pietei locale l-au recomandat drept partenerul ideal pentru noi", a declarat directorul diviziei de international business Marks&Spencer, Carl Leaver.

Marinopoulos Group, una dintre cele mai mari companii private din Grecia, a fost partenerul Marks&Spencer timp de 30 de ani si detine drepturi exclusive de a opera magazinele Marks&Spencer din Grecia, Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia si Elvetia, prin contract de franciza.

Marks&Spencer a achizitionat 50% din capitalul social al Marks&Spencer Marinopoulos BV, prin subsidiara Marks&Spencer International Holdings Limited, pe care o detine in totalitate. Joint venture-ul are drept de operare si in Austria, Bosnia si Herzegovina, Fosta Republica Yugoslava a Macedoniei, Albania si Muntenegru, unde, in acest moment, nu exista magazine Marks&Spencer.

Citeste si:

Marks&Spencer (M&S) este unul dintre cei mai importanti retaileri britanici, comercializand imbracaminte, produse pentru casa si produse alimentare. M&S are 75.000 de angajati si detine peste 600 de magazine in Marea Britanie si peste 275 de magazine in 39 de locatii in intreaga lume. Veniturile Marks & Spencer pentru 2006/2007 au fost de 8,5 miliarde lire sterline.

Marinopoulos Brothers este o companie privata cu sediul central in Grecia, care opereaza in zece tari din Europa Centrala si de Sud-Est, inclusiv in statele balcanice, prin intermediul parteneriatelor cu Starbucks, Carrefour, Sephora (o divizie a LVMH), Fnac (o divizie a PPR) si Grand Optical.

Famar, divizia industriala a companiei, cu sediul central in Grecia si Franta, este lider european in productia pe baza de contract pentru principalele companii farmaceutice, avand 11 fabrici in Europa de Vest.