"Ne intereseaza ca pana in 2009 sa acoperim o anumita zona pe care noi o numim Valahia care include regiunea Bucuresti-Pitesti, inclusiv orasele mici cu minim 15.000 locuitori precum Pucioasa, Moreni (deschidem in mai) si toate celelalte, dupa care vom merge in Slatina si Bals, iar apoi ne vom intoarce in Alexandria, Rosiori, Corabia, Caracal etc. Ne-am indreptat spre orasele mai mici deoarce piata nu este atat de disputata de marii retaileri internationali, iar costurile de exploatare sunt mult mai mici", a declarat Ion Soloman, citat de NewsIn.

Toate aceste inaugurari vor presupune investitii de cel putin opt milioane de euro in perioada 2008-2009 cand Ethos vrea sa deschida cel putin sase-sapte magazine noi. Compania a inaugurat sambata, la Mizil, al 18-lea supermarket al retelei si prima unitate in sistem de franciza.

"In 2009, vom urgenta dezvoltarea retelei de magazine proprii. Anul acesta si anul viitor vom deschide circa patru unitati in franciza, iar apoi s-ar putea sa mergem la comercianti sa le oferim franciza, lucru care ne-ar putea aduce pe de o parte piata de desfacere, iar pe de alta ar duce la cresterea notorietatii brandului", a mai precizat Soloman.

In afara de extinderea numarului de magazine, compania se va concentra anul acesta si pe diverisficarea gamei de produse, mai ales pe promovarea marcii proprii Primo care a contribuit anul trecut cu aproximativ 5% la cifra de afaceri inregistrata de companie.

"Marca proprie intotdeauna va aduce un profit mai mare decat celelalte produse. In martie, vanzarile de marca proprie au crescut la peste 7% din cifra de afaceri si vrem ca pana la finele anului sa ajungem la 10%. Intr-o luna dorim sa scoatem pe piata al doilea brand de marca proprie pe zona de mezeluri, lactate, branzeturi pentru a proteja valoarea marcii", a spus administratorul magazinelor Ethos.

Referitor la speculatiile de vanzare a retelei de magazine, Soloman a adaugat ca a fost tentat la un moment dat sa cedeze reteaua altor investitori (precum fondul de investitii Global Finance), dar ca, in prezent, este interesat doar de cresterea business-ului, urmand ca in 2011-2012 sa atinga o cifra de afaceri de 100 milioane euro.

Citeste si:

"A fost un moment extrem de important in evolutia companiei cand a trebuit sa decidem daca vindem businessul sau vom creste mai departe. Cu cei de la Global Finance ajunsesem intr-o etapa foarte avansata a negocierilor (pana la nivel de audit), dar in final tranzactia nu s-a concretizat ", a afirmat proprietarul supermarketurilor Ethos.

Acesta considera ca in urmatorii ani vor urma tot mai multe preluari pe piata romaneasca a supermarketurilor dominata de doua tipuri de antreprenori: unii care vor sa inchirieze spatiile (ca de exemplu Mara Supermarketuri din Focsani), iar altii care prefera sa vanda businessul cu totul (La Fourmi, care a vandut recent magazinele retailerului Mega Image).

Totusi, Soloman nu intentioneaza sa vanda afacerea cel putin in urmatorii doi ani, iar numeroaselor oferte provenite recent de la retaileri importanti precum Billa, Match (care a vrut sa intre pe piata romaneasca prin achizitionarea Ethos) sau Spar, "nu le da nici o sansa".

"Daca ai o afacere competitiva ofertele vor veni mereu. Pentru unii investitori dezavantajul nostru este ca avem trei formate de magazine: unele de proximitate, altele cu suprafete de circa 300 metri patrati si restul de peste 500 metri patrati. Dintre acestea patru sunt proprietatea noastra, iar restul sunt inchiriate", a concluzionat Ion Soloman.

Lanturile de supermarketuri Ethos au fost dezvoltate ca o afacere de familie si sunt operate de compania Ivet Comprod SRL, infiintata in 1996, cu sediul in Bucuresti. Din cele 18 magazine existente in prezent,12 sunt situate in Bucuresti. Magazinele au raportat anul trecut o cifra de afaceri de 23 de milioane de euro, in crestere cu 70% fata de 2006, iar previziunile pentru anul in curs sunt de circa 34 de milioane de euro.