Grupul detinut de omul de afaceri Cristian Burci castigase la inceputul anului licitatia pentru furnizarea a 750 de vagoane noi de tip Eanoss pentru Republica Serbia pana la sfarsitul anului 2008 contra sumei de 57 de milioane de euro.

Cea mai recenta mutare a omul de afaceri Cristian Burci ne arata ca firmele romanesti traiesc o noua faza a raportarii la capitalism. Dupa anii privatizarilor, antreprenorii autohtoni merg la cumparaturi pe alte piete.

"Tranzactia reprezinta intrarea pe segmentul fabricarii de locomotive si va permite cresterea capacitatii de productie. Punem in practica strategia de dezvoltare a IRS si continuam sa urmarim noi oportunitati ne va intari pozitia de lider in sectorul european al vagoanelor de marfa", a declarat Cristian Burci.

Acesta tranzactie se remarca dupa ce Romstal s-a extins pe piata din Serbia, prin preluarea companiei private Doming.

Romstal s-a extins anul trecut
pe piata din Serbia, prin preluarea companiei private Doming d.o.o. specializata in comecializarea echipamentelor pentru instalatii, in urma unei tranzactii de 10 milioane de euro.

"Extinderea Romstal in Serbia se inscrie in planurile de dezvoltare a companiei catre noi piete, preconizate pentru acest an. Principalele avantaje ale Doming d.o.o. care ne-au determinat sa luam decizia de preluare, au fost in primul rand experienta si notorietatea companiei pe piata din Serbia, infrastructura solida si reteaua extinsa de magazine", declara atunci directorul de dezvoltare al Romstal, Enrico Perini.

Compania Doming d.o.o. detine 25-30% din piata materialelor pentru instalatii din Serbia, fiind a doua companie de profil din aceasta tara. Cu o cifra de afaceri estimata la sfarsitul anului 2007 la peste 23 milioane euro, Doming d.o.o. are acoperire nationala prin reteaua de distributie dezvoltata pe intreg teritoriul Serbiei. Magazinele partenere acopera 70% din teritoriul tarii - 20 de puncte de vanzare comercializeaza exclusiv produsele firmei Doming, si alte 40 de magazine comercializeaza si produse de profil ale altor firme producatoare.

Citeste si:

Dinu Patriciu declara recent ca, fiind singura companie petroliera ramasa neprivatizata in Balcani, NIS reprezinta o prima tinta pentru Rompetrol. Compania petroliera NIS Serbia detine rafinarii la Pancevo, Novi Sad si Belgrad.

Intrebat ce alta tinta ar mai putea avea grupul in Europa in cazul in care nu va prelua NIS, omul de afaceri a spus ca niciuna, deoarece este sigur ca Rompetrol va castiga licitatia.

Dinu Patriciu aprecia ca structura similara a Rompetrol si NIS va determina guvernul sarb sa prefere grupul sau in fata unor competitori ca OMV sau MOL.

In aprilie anul trecut, guvernul sarb a anulat vanzarea complexului minier pentru suma de 400 milioane dolari, dupa ce cumparatorul grupul romanesc Cuprom nu a putut respecta un termen limita privind efectuarea unei plati.

Serbia a vandut companiei romanesti complexul RTB Bor in luna martie, dupa ce Cuprom a castigat licitatia pentru complex, cu cea mai mare oferta, devansand firmele cu sediul in Cipru East Point Holdings si Amalco. Compania East Point Holdings, care a ocupat locul doi in licitatie, este detinuta de unul dintre magnatii Serbiei, Zoran Drakulic.

International Railway Systems (IRS) are sediul in Luxemburg si este unul din liderii europeni in productia de vagoane de marfa, de boghiuri si piese forjate pentru industria feroviara. In Romania, grupul detine, printre altele, fabricile de vagoane de marfa Astra Arad, Meva Turnu-Severin si Romvag Caracal. Grupul IRS are filiale in 14 locatii din Europa, inclusiv in Germania, Cehia, Slovacia si Elvetia