In prezent, grupul Selena nu va deschide o unitate de productie in Romania, insa va lua in calcul aceasta posibilitate, in contextul directionarii capitalurilor colectate in urma ofertei publice initiale derulate in Varsovia spre noi achizitii.

“ Presedintele grupului ne-a comunicat ca a luat in calcul Romania pentru o posibila achizitie, joint-venture sau greenfield. Ceea ce este sigur este ca nu va fi pe spuma poliuretanica”, a declarat Dorin Spataru (foto), administratorul Selena Romania. Cel mai probabil, noua fabrica se va concentra pe productia de adezivi.

Pentru acest an, grupul a anuntat investitii de 60-80 milioane de euro, o posibila achizitie fiind estimata la 10-15 milioane de euro, potrivit declaratiilor lui Lucian Matei, product&quality manager, Selena Romania. Banii se vor aloca din pachetul de 20% din actiuni listate la Bursa, dar si din credite bancare si resurse proprii, in varianta unui greenfield.

Selena Romania si-a bugetat in 2008 o cifra de afaceri de 25 milioane de lei (6,8 milioane de euro), in crestere cu 28% fata de anul trecut, cand veniturile au totalizat 19,5 milioane de lei (aproximativ 6 milioane de euro, la cursul mediu din 2007). Aproximativ 25% din incasari, circa 6 milioane de lei, vor fi reprezentate de vanzarile noii game de produse Tytan 02, spume poliuretanice fara emisii de substante toxice MDI (diizocianat de difenilmetan).

In prezent, in Romania se comercializeaza annual 5 milioane de ruburi de spuma poliuretanica cu continut de MDI, numarul de utilizatori profesionisti fiind estimat la 30.000. “La sfarsitul anului trecut, piata de spuma poliuretanica se situa la 13-15 miloane de euro. In acest an, piata are prognozata o rata de crestere de 20% fata de 2007”, ne-a declarat Dorin Spataru.

Citeste si:

Aceasta a mai precizat ca evolutia pietei va fi mai dificil de anticipat in acest an, pe fondul evolutiei pretului la spume poliuretanice, aflat in scadere de la sfarsitul lui 2007, dar si a factorilor externi ca pretul petrolului si evolutia cursului de schimb euro/leu. “Ne aflam intr-o situatie in care evolutia pretului poate fi exponentiala”, a mai spus Spataru. Ultima majorare de pret practicata de Selena Romania a fost de 6%.

Grupul Selena este al patrulea producator mondial de spume poliuretanice utilizate pentru montarea usilor si ferestrelor si pentru etansare in constructii. Grupul cuprinde 25 de companii, inclusiv 17 subsidiare straine si 9 fabrici dotate cu inalta tehnologie (4 facilitati de productie in Polonia, dar si cateva in Italia, Brazilia, Coreea, China si SUA). Brandurile sale principale sunt TYTAN si ARTELIT.

Produsele Selena sunt distruibuite in peste 50 de tari, in 15 piete ca Polonia, Rusia, Cehia, Finlanda, Kazakhstan, Ucraina, Bulgaria, Romania, Ungaria, Germania, Italia, Brazilia, SUA, Coreea de Sud si China. Grupul intentioneaza sa isi consolideze pozitia in Asia de Sud-Est (China), Orientul Mijlociu (Turcia, Egipt si tarile producatoare de petrol din Peninsula Arabica), America de Sud (Argentina), America de Nord (Canada) si sa isi continue expansiunea pe noi piete externe.

In Polonia, Selena detine o cota de 37%, fiind lider de piata, ocupand locul doi la adezivi, cu 19%, in timp ce in Romania, cota de piata ajunge la 32-33% pe spuma poliuretanica.

Potrivit raportarilor preliminare, Selena FM a inregistrat o valoare a vanzarilor consolidate de 500 mil. PLN (140 mil. EUR) si un profit net de 34 mil. PLN (9,5 mil. EUR) in 2007. Compania estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri consolidata de 594,7 mil. PLN (168,5 mil EUR) si un profit de peste 42,9 mil. PLN (12 mil. EUR).