Reprezentantii Cross Lander cred ca societatea lor si-a indeplinit si chiar a depasit investitiile impuse de statul roman prin contractul de privatizare a ARO Campulung (investitii de 3,6 milioane de dolari pentru primul an de activitate). Asta in timp ce productia ARO este deja oprita, societatea este deconectata de la gaz si electricitate, iar salariile nu au fost platite de patru luni.

John Perez, presedintele si fondatorul Cross Lander, incearca astfel sa ii dea o replica lui Mircea Ursache, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Seful AVAS a declarat la sfarsitul saptamanii trecute ca nu a fost anuntat cum ca americanii de la Cross Lander ar fi virat in conturile societatii Aro Campulung cele 5 milioane de euro pe care si le asumase la plata prin contractul de privatizare. Tot atunci AVAS a anuntat ca americanii de la Cross Lander mai datoreaza statului roman si contravaloarea de 2,7 milioane de euro a Fabricii de scule si matrite a ARO, pe care acestia au vandut-o fara sa le pese.

Astfel, AVAS trebuie sa fie pregatita, a mai spus Ursache, sa execute silit gajul asupra actiunilor, statul sa redevina actionar majoritar si apoi sa lichideze producatorul de masini de teren.
Perez arata intr-un comunicat de presa ca departamentele administrative ale Cross Lander alcatuiesc un raport asupra investitiilor companiei in uzina ARO, realizate pana in decembrie 2004 inclusiv. Aceste investitii se cifreaza in opinia lui Perez la mai mult de 12 milioane de dolari.

In comunicatul transmis de Perez, acesta invita personalul AVAS sa trimita auditori la sediul Cross Lander din Statele Unite pentru a inspecta registrele companiei si a confirma corectitudinea raportului.