"Piata produselor de lux din Romania este intr-o crestere exponentiala. Aceasta a explodat practic in ultimii doi ani, de la 150 de milioane de euro la 450 de milioane de euro in 2007, din care estimez ca o valoare de 5-10 % este acoperita de gentile de lux. In plus, anul acesta vanzarile produselor de lux se vor dubla fata de 2007, potrivit analistilor din piata", a declarat project managerul portalului gentidelux.ro, Iulia Stoicescu, citat de NewsIn.

Aceasta a adaugat ca, desi hainele de firma sunt preferatele oamenilor cu bani, in ultimul timp accesoriile (genti, bijuterii, ceasuri) au inceput sa fie tot mai cautate, ajungand la un procent de 55% din vanzarile de produse de lux. Acest lucru se datoreaza si faptului ca, spre deosebire de haine, accesoriile pot fi purtate mai multe sezoane si incep sa fie recunoscute ca elemente esentiale intr-o tinuta.

Pe segmentul posetelor de lux, o schimbare majora s-a produs in urma cu cinci ani, cand au inceput sa apara asa numitele "signature items", adica produse ce poarta semnatura unor creatori celebri.

"Atunci gentile s-au transformat dintr-un accesoriu intr-o investitie si un obiect de colectie, creandu-se o adevarata aura in jurul acestor genti atat de scumpe. Aceste genti au parte de foarte multa publicitate, fiind usor de recunoscut pe strada si la evenimente, iar femeile care le poarta stiu ca le confera un statut deosebit", a mai adaugat Iulia Stoicescu.

Citeste si:

Cea mai mare diferenta intre o geanta "no name" si o geanta "de firma", este ca cea din urma transmite un mesaj despre persoana care o poarta si o plaseaza intr-o anumita categorie sociala. Astfel, desi brandul in sine conteaza, pretul unei genti este determinat si de alegerea materialului, motiv pentru care designerii renumiti de la toate casele de moda au creat linii de lux, cu aur si diamante.

"Orice creatie din piele de piton, crocodil sau strut va costa inzecit. Majoritatea caselor de moda ofera acelasi model in diferite versiuni. Un exemplu concludent este geanta Muse de la Yves Saint Laurent, foarte populara pe piata de profil. Varianta in piele naturala, de culoare ciocolatie, costa numai 1.000 de euro, in schimb, varianta din piele alba de crocodil te va costa aproape 15.000 de euro", a explicat reprezentanta gentidelux.ro.

Consumatorii romani cu venituri peste medie (in general peste 100.000 euro anual) sunt insa foarte receptivi la acest tip de produse si au permis dezvoltarea unei piete extrem de bine definite pe segmentul de lux. Din aceste motive, numarul de consumatori care aleg genti de lux cu pretul incepand de la 400 de dolari s-a dublat in ultimii doi ani.

Magazinul online gentidelux.ro a fost infiintat in iunie 2008, iar pentru anul acesta estimeaza venituri totale de peste 50.000 euro. Magazinul este detinut de firma Concept Management Consulting SRL. Prin intermediul gentidelux.ro se comercializeaza genti pentru segmentul medium si premium create de designeri foarte cunoscuti pe plan mondial, cum ar fi: Armani, Burberry, Fendi, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Cavalli, Gucci, Prada, Versace, iar din aceasta luna, a intrat si pe segmentul gentilor exclusiviste de lux, cum este Birkin Hermes.