Daca fabrica de la Timisoara produce in prezent detergenti si inalbitori, 50% din productie fiind destinata exportului, proiectul greenfield P&G de la Urlati vizeaza, momentan, doar sectorul sampoane si balsamuri.

“Depinde si de capacitatatea fabricii similare din Franta in momentul lansarii proiectului de la Urlati, cele doua fabrici urmand sa imparta responsabilitatea productiei. Pe masura ce business-ul va evolua ne vom indrepta si spre alte produse. Si suprafata pe care noi am concesionat-o la Urlati este pregatita pentru o afacere care prevedem ca va creste”, a spus Ramona Brad.

Centrul va avea o suprafata de 25 ha, terenul fiind concesionat pentru o perioada de 45 de ani.

Deschiderea fabricii specializata in produse de ingrijire personala va genera, intr-o prima faza, peste 300 de noi locuri de munca, ritmul de crestere a numarului de angajati fiind determinat, in opinia directorului de relatii externe, si de finalizarea unor parteneriate cu autoritatile romane privind calificarea fortei de munca.

“Ritmul in care vom creste va depinde de ce putem face ca si parteneriat cu autoritatile romane. Lucram destul de bine si cu Consiliul Judetean Prahova pe aceeasi tema. Forta de munca incepe sa fie o problema din ce in ce mai mare si ca atare, in faza de evaluare a investitiei, am lucrat destul de mult sa intelegem daca vom avea resursele umane in zona respectiva. Ce e imbucurator este ca zona a avut un profil petrochimic in trecut si ca atare ne asteptam ca inclusiv cei care au plecat si lucreaza in zone mai indeparate sa se intoarca datorita acestei investitii”, a declarat Brad.

Analiza proiectului fabricii de la Urlati a inceput in anul 2007, printre tarile vizate numarandu-se, pe langa Romania, si Turcia, Rusia, Polonia, Ucraina.

O economie atractiva, costurile si taxele aferente productiei si transportului reprezinta cateva din motivele pentru care Romania a fost aleasa pentru acest proiect.

Citeste si:

P&G detinea in anul 2007 o cota de 40% la detergenti si produse de infrumusetare, peste 60% la produse de ingrijire a copilului (scutece de unica folosinta) si produse de igiena feminine, si aproximativ 20% la produsele de igiena orala.

Pentru anii ulteriori deschiderii fabricii de la Urlati, programata pentru mijlocul lui 2010, compania estimeaza o crestere de minim 15% overall business.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Portofoliul companiei include produse din categorii precum detergenti, produse de igiena feminina, scutece pentru copii, produse de infrumusetare si produse alimentare.

P&G este prezenta in Romania din anul 1992. In 1995, P&G a realizat in Timisoara o investitie in productia detergentilor si a inalbitorilor, cu o valoare de peste 40 de milioane de dolari.

In 2006, P&G a deschis Centrul Regional de Servicii, care ofera servicii de achizitii tuturor sediilor P&G din Europa, avand tranzactii anuale de peste 150 mil. dolari.