“Cred ca va fi recesiune, ramane de vazut in ce masura ne va afecta pe noi (n.r -piata hoteliera autohtona). Probabil abia acum se va vedea cine stie sa faca hoteluri. Evident ca vor fi afectate circuitele turistice, vor exista caderi de investitii, insa clientii vor fi mult mai activi in a face comparatii, se vor astepta la servicii peste medie si la preturi accesibile”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Enache (foto), presedinte Continental Hotels.

Pentru seful lantul hotelier Continental Hotels, criza financiara inseamna mutarea interesului de pe “cresterea artificiala a valorii de real-estate” pe cash-flow. “La ora actuala nu valoarea de real-estate este importanta, ci posibilitatea de a genera venituri suficiente pentru a plati creditul respectiv. In acest moment criza nu ne afecteaza planul de investitii, lantul Continental poate face dovada unui cash-flow”, spune Enache, care pune extinderea lantului hotelier pe baza resurselor proprii, dar si creditarii.

Astfel, Continental Hotels va continua investitiile bugetate pentru acest an, de peste 20 milioane de euro, urmand ca anul viitor sa aloce 40 milioane de euro dezvoltarii retelei de hoteluri Continental Hotels si in paralel a noului brand de doua stele, Hello Hotels. Pana in prezent s-a investit aproximativ jumatate din bugetul anuntat pentru urmatorii ani, de 140 milioane de euro.

Pana la sfarsitul anului, Continental Hotels se asteapta la un grad mediu de ocupare de 65% si o cifra de 31-32 milioane de euro, conform bugetului initial, care include si incasarile celor trei unitati Ibis, detinute in parteneriat cu Accor Hotels.

Hello Hotels, brandul romanesc de 2 stele

Din octombrie 2008, lantul hotelier romanesc si-a largit portofoliul cu Hello Hotels, brand destinat zonei economy class, dupa o investitie de 4,8 milioane de euro in prima unitate din Bucuresti, aflata langa Ibis Gara de Nord.

Hotelul are sapte etaje si mezanin, cu 150 de camere structurate in 126 camere duble, 9 camere twin, 3 camere pentru persoane cu handicap locomotor si 12 camere confort, dotate cu aer conditionat, televizor LCD, acces la Internet si parcare supravegheata, investitia pe camera fiind de 32.000 de euro, conform declaratiilor directorului general Hello Hotels, Mihaela Stanciu.

In plus, la parter a fost amenajata a doua locatie Tekaffe, concept prezent si in Sibiu, care ofera gustari, prajituri si cafea, ideale pentru sejururi scurte.

Citeste si:

Optimist in privinta evolutiei Hello Hotels, Enache estimeaza pentru primul an de functionare o cifra de afaceri de 2 milioane de euro. In prima luna de la deschidere (n.r – octombrie), hotelul a avut un grad de ocupare de peste 50%, iar pentru anul viitor se prevede un procent de peste 70%.

“Avem in proiectare alte 3 hoteluri Hello Hotels in Arad, Bucuresti si Iasi. Ne focusam pe clientela romaneasca, clientela de afaceri, segmentul de middle-management si tinerii. Vrem ca hotelul sa intre in categoria commodities, hoteluri utile unde nu se discuta de booking, un concept focusat pe walk-in”, a adaugat Enache.

Planurile pe termen lung include deschiderea unui numar de 10 hoteluri pana in anul 2011 si extinderea in orase cu peste 80.000 de locuitori.

Continental Hotels detine in prezent 9 hoteluri Continental in Arad, Oradea, Portile de Fier, Turnu Severin, Suceava, Targu Mures, Timisu de Sus, Sibiu si Bucuresti, ultimele doua fiind in renovare (hotelul Continental Forum Sibiu va deveni Ibis Sibiu, iar Continental Bucuresti de pe Calea Victoriei va avea 5 stele dupa procesul de renovare).

In plus, la sfarsitul anului in curs si inceputul 2009, se vor incepe lucrarile la complexul continental Hotels din Timisoara, care va include un hotel Continental si unul Ibis.

In prezent, piata hoteliera din Romania numara aproximativ 9.000 de camere, clasificate intre 3 si 5 stele, fiind dominata de hotelurile de patru stele, ca raspuns al cererii turismului business. Acesta isi adjudeca aproape 80% din numarul de turisti cazati in hoteluri, in special in Bucuresti.

Cat despre evolutia pietei hoteliere in urmatoarea perioada, este evident ca segmentul de lux ar putea avea de suferit, pe masura ce clientii vor cauta servicii inalt calitative la preturi accesibile, incheie presedintele Continental Hotels, care se declara a fi in tabara celor care nu au prevazut criza. “Nu aveam cum sa anticipam, ne aflam intr-o situatie destul de complexa”, a spus acesta.