Personalul de vanzari al diviziei de ferestre a producatorului de profile si tevi din PVC Teraplast Bistrita va creste in 2009 cu peste 50%, ca urmare a dezvoltarii segmentului comercial, dupa cum a declarat directorul diviziei, Adin Pop.
"Divizia de Ferestre are in prezent 102 angajati, insa, in contextul dezvoltarii comerciale pe care o vizam, personalul va creste anul acesta cu peste 50%. Am inceput deja angajarea de personal de vanzari pentru mai multe judete din tara, iar procesul de selectie va continua si in lunile urmatoare", a spus Adin Pop, citat de NewsIn.

Planurile pentru 2009 prevad dezvoltarea segmentului comercial al Diviziei de Ferestre, prin abordarea pietei de tamplarie din PVC la nivelul tuturor segmentelor: locatari, rezidentiali si proiecte mari. Tot anul acesta Teraplast intentioneaza sa finalizeze rebranding-ul Orizont, actualul brand de ferestre al companiei.

"Acest proces de rebranding va presupune schimbarea denumirii marcii de ferestre si, implicit, crearea unui nou logo si a unui nou slogan de pozitionare. Desi dezvoltarea Diviziei de Ferestre a Teraplast vine pe fondul crizei financiare globale, planurile si obiectivele pentru 2009 nu se vor modifica, deoarece exista deja resursele care sa sustina aceste planuri. Obiectivul principal este ca in urmatorii 2-3 ani, noul brand de ferestre al Teraplast sa devina unul dintre primii trei jucatori la nivel national", a mai afirmat directorul diviziei de ferestre.

Teraplast are in derulare un amplu program de investitii ce presupune relocarea majoritatii capacitatilor de productie din Bistrita, la Saratel, unde grupul dezvolta un parc industrial cu o suprafata de 22 de hectare. Directorul Diviziei de Ferestre a producatorului de profile si tevi din PVC, Adin Pop, a declarat pentru NewsIn ca fabrica de tamplarie termoizolanta va ramane in locatia actuala din zona industriala a orasului Bistrita, deoarece aceasta facilitate de productie este nou construita (n.r. in 2004), iar localizarea ei permite dezvoltarea viitoare a capacitatilor de productie.

"Pe Divizia de Ferestre, compania Teraplast detine o singura fabrica in Bistrita, iar anul acesta nu avem in plan investitii intr-o noua facilitate de productie, ci doar in dezvoltarea celei actuale. In acest context, capacitatea de productie a fabricii de tamplarie termoizolanta va creste cu aproximativ 70%. Avand in vedere faptul ca piata relevanta pentru sistemele de tamplarie termoizolanta se intinde pe o raza de 500-700 km in jurul centrului de productie, este posibil sa nu fie necesar ca in urmatorii ani sa investim intr-o noua fabrica, localizata in alta zona a tarii."

Investitiile orientate in 2009 inspre Divizia de Ferestre vor viza, in special, segmentul comercial, in acest an urmand sa fie deschise show-room-uri proprii in principalele orase din Transilvania, Banat si Moldova. Divizia de Ferestre a Teraplast colaboreaza cu 32 de distribuitori, intre acestia fiind atat marii reataileri de bricolaj, cat si dealeri de dimensiuni medii si mici.

In prezent, Divizia de Ferestre a Teraplast opereaza sase show-room-uri in Tg. Mures, Bistrita, Cluj, Brasov, Oradea si Baia Mare. Productia de tamplarie termoizolanta realizata in fabrica din Bistrita este destinata in mare parte pietei interne, exporturi fiind doar in Belgia si Italia, prin intermediul distribuitorilor. Fabrica din Bistrita are o capacitate de productie a confectiilor de tamplarie termoizolanta de peste 100.000 mp/an. Tot in aceasta fabrica se produce si geamul termoizolant, capacitatea anuala de productie fiind de aproximativ 120.000 mp/an.

Potrivit Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), piata locala de tamplarie termoizolanta a avut in 2008 o valoare de circa 850 milioane de euro, cu 17,6% mai mica decat in anul anterior, cand a inregistrat un miliard de euro. In ceea ce priveste estimarile privind evolutia din 2009 a acestei piete, presedintele PPTT, Valentin Petrescu, a declarat pentru NewsIn ca vom asista in prima parte a acestui an la o scadere importanta fata de 2008, de 30-40%, insa pentru a doua parte a anului sunt factori care pot contribui la o relansare a activitatii.

Pe piata locala activeaza in prezent circa 6.000 de producatori de tamplarie, iar aici intra si atelierele marilor unitati de constructii. Avand in vedere ca activitatea de productie si montaj de tamplarie termoizolanta este sezoniera si forta de munca angrenata in aceasta activitate este variabila in cazul firmelor mici, se estimeaza un numar de 30.000 de angajati in acest sector.

Printre principalele companii care activeaza in Romania pe acest sector se numara Gealan, Lipoplast, Rehau Polymer, VEKA, Teraplast Bistrita, Suki, Profine, Far Est, Amvic Ferestre, Schonline. Firma Teraplast face parte din grupul cu acelasi nume, care mai include subsidiarele Plastsistem si Politub. Teraplast este cel mai mare procesator de PVC din Romania, Plastsistem produce panouri sandwich si structuri metalice pentru constructii comerciale si industriale, iar Politub produce tuburi din polietilena pentru retelele de gaz si apa.

Principala companie a grupului, Teraplast SA, este listata la categoria a doua a Bursei de Valori Bucuresti (BVB) sub simbolul TRP. In 2008, cifra de afaceri a firmei a avansat cu 5,11%, la 195,29 milioane lei, comparativ cu nivelul inregistrat in 2007, de 185,79 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri