“ Ne dorim sa repetam cifrele de anul trecut. Astfel, chiar daca nu o sa inregistram o crestere, mentinerea afacerilor la nivelul celor din 2008 ne va permite sa luam din cota de piata a altor jucatori”, spune Alexandru Olteanu, directorul de vanzari a Armat, una dintre cele trei divizii ale ArcelorMittal Construction (AMC), parte a grupului indian ArcelorMittal.

Divizia AMC a anuntat recent ca piata de tigla metalica a scazut cu 30-40% in primele doua ale lui 2009, comparativ cu perioada similara a anului
trecut, pe fondul blocarii creditarii si a insecuritatii financiare a clientilor.

” Piata a scazut din mai multe motive. Consumatorii finali asteapta o scadere a preturilor pe fondul instalarii crizei financiare, iar multe dintre clientii persoane juridice mai au de incasat diverse sume de bani. De asemenea, constructiile si renovarile anumitor obiective finantante din buget, cum ar fi scolile sau primariile s-au amanat”, afirma Olteanu.

Pentru a rezista pe piata in 2009, divizia AMC isi propune sa lanseze mai multe produse, printre care un garaj din structuri metalice, cu un pret de
circa 2000 de euro, precum si noi sisteme de hale din metal. Armat detine doua fabrici la Bucuresti si Iasi, cu o capacitate instalata de productie de peste 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica.

Investiile in cele doua unitati, care au devenit functionale la sfarsitul lui 2007, respectiv jumatatea lui 2008, au depasit 2 milioane de euro. Divizia AMC a inregistrat o cifra de afaceri de 3,5 – 4 milioane de euro in 2007, mare parte din suma provenind din importuri.

ArcelorMittal Construction a realizat afaceri de circa 24 de milioane de euro in 2008, in crestere cu peste 14% fata de 2007. Pe piata materialelor de constructii metalice, Armat concureaza cu Ruukki, Lindab sau Coilprofil.