Alexandrion Grup Romania, unul dintre cei mai importanti producatori locali de bauturi alcoolice, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 83 mil. euro, 25% din volumul total de vanzari fiind realizat de brandul Alexandrion. Pentru acest an, compania se va axa pe finalizarea investitiei in noul spatiu de productie din Ploiesti, tintind un avans al afacerilor de 6%, a declarat, pentru Wall-Street, Gyuri Eperjessy, marketing manager Alexandrion Grup Romania.
Prezent pe piata romaneasca din anul 1994, Alexandrion Grup Romania detine cinci unitati de productie si imbuteliere, la Ploiesti, Radauti si Heraklion (Grecia).

Compania a alocat un buget de investitii de 12 milioane de euro intr-o noua fabrica, situata in Bucov (judetul Prahova), langa unitatea de productie actuala. Capacitatea de productie se va dubla, ajungand la peste 400.000 de navete de 9 litri pe luna. Fabrica urmeaza sa fie functionala spre sfaristul acestui an, potrivit lui Gyuri Eperjessy (foto).

Cele mai mari vanzari au fost realizate anul trecut de brandul Alexandrion, trendul ascendent mentinandu-se si in primul trimestru al acestui an.

“Am inregistrat vanzari de peste 550.000 de lazi a cate 9 litri pe an, aproximativ 25% din volumul total al vanzarilor. Alexandrion este in continuare «nava amiral» din portofoliul nostru, dar in ultimii 10 ani am dezvoltat alte marci, care au avut succes de piata. Preconizasem o crestere procentuala a volumului de vanzari de 10% pentru marca Alexandrion, iar pana in acest moment acest volum a fost atins inca din primul trimestru”, declara Gyuri Eperjessy.

Potrivit datelor furnizate de companie, brandul Alexandrion este lider pe segmentul sau de piata cu o cota de 20% pe plan local. In plus, aceasta marca se situeaza pe locul doi in Grecia, dupa Metaxa, cu o cota de piata de 11,5%.

“Romania este o tara in care brandy-ul domina 50% din piata, in timp ce Grecia este o tara cu o piata dominata in proportie de 70% de whisky. Mai mult, in Grecia cultura consumului de bauturi alcoolice este mult mai dezvoltata, consumatorii greci preferand amestecurile si cocktailurile, obiceiuri care vor aparea si in Romania in viitorul apropiat”, afirma Eperjessy.

In ceea ce priveste zonele din Romania care atrag cele mai mari vanzari pentru grupul Alexandrion, Gyuri Eperjessy sustine ca vanzarile companiei sunt distribuite uniform. “Totusi se poate vorbi de un volum mai mare al vanzarilor in partea de nord a tarii comparativ cu restul tarii si cu Bucurestiul”, spune directorul de marketing al Alexandrion Grup.

Piata locala de brandy este cea mai mare in segmentul bauturilor alcoolice, cu 25 de milioane de litri vanduti anual, detinand astfel aproximativ 50% din volumul total al pietei. Spre deosebire de Grecia, unde piata de brandy atinge valoarea de 15 mil. euro, in Romania acest segment totalizeaza 200 de mil. euro anual.

In opinia lui Eperjessy, impactul crizei financiare asupra industriei bauturilor alcoolice poate fi resimtit intr-un singur mod-taxe majorate din motive bugetare.

“In ceea ce priveste jucatorii, asa cum se intampla in perioade de criza, vor avea de suferit companiile care au probleme de eficientizare sau planuri de investitii gresit implementate. Alexandrion Grup priveste cu optimism viitorul-in ceea ce priveste valoarea, piata nu se va schimba, dar cei la care se va imparti vor fi mai putini. Vedem criza ca pe o oportunitate pentru companiile eficiente si puternice”, spune Gyuri Eperjessy.

Alexandrion Grup Romania are in prezent 320 de angajati. Alaturi de brandul Alexandrion, din portofoliul companiei mai fac parte marcile Brancoveanu, Cava d’Oro, Kreskova, Alexander, Red Bowler scotch whisky si alte 20 de marci de brandy si de spirtoase albe.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri