“Pentru acest an, ne asteptam la o crestere de peste 10% in volum si in moneda nationala. Cresterea in euro va fi de doar 7%-8% procente din cauza devalorizarii leului”, a declarat Anne Durocher (foto), URGO Country Manager pentru Romania.

In primul trimestru al anului, Urgo a realizat in Romania vanzari de circa 1 milion de euro, similar cu cele realizate in primele trei luni din 2008, avansul de 10% preconizat pentru acest an bazandu-se pe noile produse ce urmeaza a fi lansate.

In 2009, compania va lansa 11 noi produse pe piata locala, iar in urmatorii 5 ani are in plan lansarea a 3-4 produse anual. “In 5 ani vrem sa ne dublam cifra de afaceri de pe piata locala, pana la 10 millioane de euro”, a mai declarat reprezentanta Urgo.

Vanzarile pe piata din Romania au inregistrat o crestere constanta in ultimii 5 ani, pana la aproape 5 milioane de euro si 2,2 milioane de unitati vandute farmaciilor in 2008. URGO este lider pe piata produselor de prim ajutor din Romania, fiind prezent in peste 4.300 de farmacii din intreaga tara.

In ultimii 3 ani, vanzarile catre farmacii au crescut de la 13 milioane lei, in 2006, la 15 milioane lei, in 2007, si 17,5 milioane lei, in 2008.

Cifra de afaceri realizata in 2008 de Urgo Consumer Healthcare, divizia Laboratoires Urgo care vinde produse OTC (over the counter/fara prescriptie medicala) catre farmacii, a fost de 110 milioane de euro.

Cea mai mare parte a acesteia a provenit din operatiunile de vanzari din Franta (68%), Europa (fara Franta) a generat 30% din vanzari, in timp ce Africa si restul lumii au inregistrat 2%.

Brandul Urgo detine pozitia de lider de piata in Romania si Franta (37%), devansand alte companii multinationale.

Laboratoires Urgo, cu cele doua divizii ale sale - URGO Medical (plasturi pe baza de prescriptie) si URGO Consumer Healthcare (produse OTC) -, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 260 de milioane de euro.

Compania, infiintata in 1890 la Dijon, Franta, ca o afacere de familie, este in prezent membra a Grupului Viva Santé, de asemenea, o afacere de familie, care in 2008 a generat o cifra de afaceri de 500 de milioane de euro.

Urgo este prezenta in peste 80 de tari din intreaga lume si a raportat o crestere de 16% in ultimii trei ani.