Adrian Stanciu a solicitat un drept la replica, ca urmare a articolului publicat de Wall-Street.

“Dintr-o interpretare eronata a unei afirmatii de-ale mele a aparut intr-un articolul despre intentia mea de a iesi din Human Synergistics Romania. Vreau sa precizez ca nu am aceasta intentie, cel putin nu mai mult decat am intentia de a vinde orice altceva ce posed. Eu sunt o persoana care nu se ataseaza de obiecte sau afaceri si, din aceasta perspectiva, mai degraba in gluma decat in serios, am raspuns la intrebarea redactorului Wall-Street daca mai intrevad schimbari in actionariatul HSRO ca astept oferte”.

Adrian Stanciu mai afirma ca, in absolut aceeasi masura asteapta (sau nu) oferte si pentru masina, casa, mobila din casa si orice altceva mai detine, in sensul ca ca este deschis oricand sa discute o iesire din orice afacere. “Asta nu inseamna insa ca am un demers activ de vanzare. De altfel contextul economic nu e deloc potrivit pentru asa ceva. Firma HSRO functioneza, e profitabila si, dupa cum ziceam in interviu, e chiar in crestere in segmentul de afaceri care ne intereseaza in cea mai mare masura, desi e ca orice alta firma in vremurile astea intr-un proces de reajustare a strategiei. Cred ca ar fi momentul cel mai prost cu putinta pentru a vinde. Asta nu inseamna ca nu sunt dispus sa ascult orice oferta cu sens, oricand, pentru orice, dar numai in acest sens trebuie interpretata afirmatia mea”, adauga managerul.


Dupa o cariera in care a fost country manager la Xerox Romania sau partener in cadrul Ascendis, una din cele mai mari firme de training de pe piata, absolventul de Politehnica devenit ulterior un antreprenor de succes, asteapta o oferta pentru actiunile pe care le are la Human Synergistics Romania.

Adrian Stanciu mai detine in prezent doar 67% din firma, dupa ce la inceputul acestui an a decis sa-i cedeze 13% partenerei sale, Iuliana Stan. Stanciu nu vrea sa dezvaluie cat a primit pe cele 13% din Human Synergistics Romania. “Nu cred ca are vreo importanta cati bani am primit pe actiunile pe care i le-am cedat Iulianei. Pentru celelalte 67% din actiunile mele astept propuneri”, afirma Stanciu.

Managing partner-ul firmei de consultanta organizationala nu stie care ar fi valoarea Human Synergistics Romania, filiala Human Synergistics International, o companie de consultanta din Statele Unite. Insa daca maine ar primi o oferta de 500.000 de euro, nu stie ce ar face. “Sa am o oferta mai intai si apoi mai vedem”, raspunde misterios Stanciu.

Anul trecut, Human Synergistics Romania a avut venituri de 450.000 de euro si a inregistrat un profit net de circa 90.000 de euro. In 2007, firma a avut o cifra de afaceri de circa 360.000 de euro si un profit net de peste 70.000 de euro, potrivit datelor intregistrate de ministerul Finantelor.

Pentru 2009, Stanciu se asteapta la o reducere semnificativa a afacerilor Human Synergistics Romania, din cauza impactului pe care il are criza financiara. “Anul acesta speram sa inchidem undeva catre 250.000-300.000 de euro (cifra de afaceri – n.red.) si sa nu pierdem bani. Am redus costurile fixe oriunde am putut, dar nu am redus personalul”, mentioneaza Stanciu.

Diminuarea afacerilor firmei din acest an ar putea sa fie astfel unul dintre motivele pentru care Adrian Stanciu ar putea sa renunte la Human Synergistics Romania. Iar evolutia businessului din primele trei luni ale lui 2009 confirma scenariul pesimist luat in calcul de Stanciu. “In primul trimestru al lui 2009 am fost cu 45% sub veniturile aceleiasi perioade din 2008”, subliniaza fostul country manager al Xerox Romania.

Chiar daca afacerile merg rau, companiile inca sunt interesate de a face investitii in schimbarea culturii organizationale. “Spre surprinderea si marea mea satisfactie, raspunsul este <<Da.>>. Companiile sunt interesate de o schimbare. Avem mai multe discutii serioase si de substanta cu clientii nostri in aceste cateva luni de criza decat am avut tot anul trecut. E cert ca situatia actuala arata organizatiilor ca metodele trecutului nu au fost neaparat ideale si ca poate este cazul sa se uite si alt fel la modul in care-si conduc afacerile”, declara Stanciu.

O companie cu 2.000 de angajati trebuie sa plateasca circa 20.000 de euro doar pentru anliza interna si pentru stabilirea unui plan in vederea unei schimbari de cultura organizationala, suma intregului proces de modificare a culturii unei organizatii fiind mult mai mare. “Robert Luke ( directorul general al companiei de investitii private GED – n. red) spunea anul trecut intr-o conferinta despre un proiect in care am lucrat impreuna, ca a marit valoarea companiei cu 60 milioane de euro dupa o investitie de circa 350.000 de euro. E un retur bun, as zice”, afirma Stanciu.

Procesul de schimbare de cultura organizationala are doua etape, transformarea propriu-zisa si mentinerea acestui proces. Prima faza, care dureaza 1-2 ani, presupune schimbari de substanta in mai multe zone ale organizatiei, de la articularea strategiei viitoare, pana la definirea posturilor. Una din problemele cu care ne confruntam frecvent este ca anumiti clienti nu inteleg ca nu pot obtine schimbari doar cu sloganuri sau cu team-building-uri. Daca sistemele de conducere se impotrivesc unei culturi constructive degeaba sunt declaratiile oficale de partea ei”, explica Stanciu, care adauga ca transformarea unei organizatii nu se termina niciodata. Intr-un proces de schimbare a culturii organizationale a unei companii, cei care traverseaza o modificare sunt managerii.

Stanciu dazvaluie ca managerii nu mai arunca banii intr-un proces de schimbare a culturii organizationale asa de usor cum faceau anul trecut, fiind mult mai atenti la costuri. La fel de atent precum managerii este si Stanciu atunci cand aminteste ca are ceva bani pe bursa, fara a oferi insa mai multe detalii.

In cazul in care s-ar decide sa vanda in acest an participatie pe care o are la Human Synergistics Romania, Adrian Stanciu ar fi la al doilea exit in doi ani, dupa ce anul trecut a decis sa retraga din Ascendis, dupa sapte ani in care a impartit conducerea companiei cu Costea Dumitrescu.