Victor Mates a declarat ca producatorul de miere Apidava a vandut, in primul trimestru din 2009, circa 180 de tone de miere, comparativ cu 220 de tone vandute in primele trei luni ale anului 2008.

"Am inregistrat o scadere de 16% fata de vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut. Motivele scaderii vanzarilor comparativ cu anul trecut se datoreaza crizei financiare, care afecteaza bugetele alocate produselor alimentare «de lux», asa cum este si mierea, putand fi usor inlocuita cu zahar pentru cafea sau ceai, si cu gama de gemuri pentru alimentatia de la micul dejun. De asemenea, vanzarile au scazut si din cauza comercializarii mierii «la negru»", a explicat Mates, citat de NewsIn.

Conform datelor furnizate de oficialul companiei, aceste rezultate vin dupa ce compania estimase, anul trecut, o crestere de 30% a vanzărilor pentru aceasta perioada pe fondul trendului urmat de populatie spre o alimentatie cat mai naturala si sanatoasa.

Mates a adaugat ca pretul mierii a crescut in ultimul an cu aproximativ 35%, in principal din cauza majorarii costurilor la materiile prime achizitionate in euro.

Reprezentantul Apidava a mentionat ca cel mai bine vandut produs al companiei, in primul trimestru, a fost mierea poliflora, care a reprezentat 40% din totalul vanzarilor.

Apidava are, in prezent, 34 de angajati si o productie anuala de circa 1.000 de tone. Compania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 13 milioane lei si un profit de 650.000 lei si estimeaza o stagnare a acesteia in 2009, prin cresterea exporturilor.

Potrivit lui Mates, productia anuala de miere se ridica la circa 2.000 de tone, cu o valoare totala de circa 20 de milioane de lei, din care doar 70%, adica miere in valoare de 14 milioane de lei, se vinde fiscalizat.

Directorul general al companiei Apidava, Victor Mates, declara recent ca vanzarile marilor producatori de miere au scazut de la inceputul anului cu pana la 25% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, in contextul economic actual.

"In conditii de criza si de devalorizare a monedei nationale, vanzarile pe piata mierii au scazut cu pana la 25% in lunile ianuarie si februarie 2009, fata de aceeasi perioada din anul trecut", a spus Mates.

De asemenea, potrivit lui Mates, in Romania, consumul de miere se ridica la circa 400 de grame anual pe cap de locuitor, o valoare de 10 ori mai mica fata de majoritatea tarilor europene.