"Partial, descresterea este explicabila si prin faptul ca, in primul trimestru al anului 2008, portofoliul de produse al MOL Romania includea si benzina cu plumb, Eco Premium, produs care a fost retras la 1 aprilie 2008. Fara aceasta reducere a portofoliului, scaderea din primul trimestru ar fi fost de numai 3,5%", a informat compania intr-un comunicat.

Segmentul vanzarilor de carburanti catre clientii corporate a fost, de asemenea, afectat de conditiile economice, acesta inregistrand o scadere in volum de 14,1% in T1 2009.

"Vanzarile corporate pe baza de card au scazut ca urmare a conditiilor economice care au pus presiuni fara precedent asupra clientilor nostri. Ma refer in special la domeniul constructiilor si la transporturi. Daca analizam piata carburantilor in ansamblul ei, aceasta tendinta este clara in cazul tuturor jucatorilor", a spus Zsolt Szalay, directorul general al MOL Romania.

El a adaugat ca performantele inregistrate de magazinele din cadrul benzinariilor au fost mai putin afectate de criza financiara globala in primul trimestru al anului, vanzarile din magazinele benzinariilor inregistrand o crestere de 2% , fata de T1 2008.

In alta ordine de idei, compania a inaugurat la Codlea (judetul Brasov) o noua benzinarie, a treia din acest an, in urma unei investitii de un milion de euro. Celelalte doua benzinarii deschise in acest an se afla in localitatea Bors ( judetul Bihor) si in Barlad. In prezent reteaua MOL Romania include 134 de benzinarii.

Grupul MOL activeaza in domeniul petrolului si gazelor, lider in Europa Centrala si de Est, cu sediul central in Budapesta. MOL deruleaza operatiuni in Europa, Orientul Mijlociu, Africa si statele membre CIS, avand peste 17.000 de angajati in intreaga lume.