Zentiva a raportat pentru primul trimestru al anului 2019 o cifra de afaceri de 149 mil lei, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada a anului precedent si un profit operational de 38 mil lei. In 2018, Zentiva Romania si-a majorat capacitatea de productie cu 12,5%, reusind sa livreze 101 de milioane cutii de medicamente.

Profitul operational a crescut fata de aceeasi perioada a anului 2018 in principal datorita schimbarii modelului de business in urma separarii de Sanofi, fiind influentat de cresterea cifrei de afaceri, mai ales ca urmare a faptului ca incepand cu luna septembrie 2018 Zentiva SA vinde produsele destinate pietei locale direct catre distribuitorii de produse farmaceutice.

Compania Zentiva este prezenta in peste 25 de tari si trateaza peste 40 de mil de pacienti in Europa. Cele 2 fabrici din Praga si Bucuresti numara peste 2.500 de angajati, dintre care 700 sunt in Romania.

In 2018, Zentiva si-a majorat capacitatea de productie cu 12,5% la fabrica detinuta si operata la Bucuresti, reusind sa livreze 101 de milioane cutii de medicamente. In volume, la nivelul pietei de generice, Zentiva Romania are o cota de piata de peste 16 %, potrivit unei conferinte de presa.

"1 din 5 medicamente generice care se vand in Romania sunt fabricate de Zentiva", spune Simona Cocos, directorul general al Zentiva Romania.

Retail jobs

In 2018, Zentiva a alocat 20 mil. lei pentru investitii in echipamente noi si in modernizarea capacitatiilor existente. Fondurile au fost alocate in principal zonei de productie a formelor solide si celei de ambalare. De asemenea, compania a investit 7,72 mil. lei in procese de cercetare si dezvoltare care i-au permis sa demareze productia locala pentru 10 noi produse care au ca destinatie piete externe.

Anul trecut Zentiva a lansat 3 medicamente destinate tratamentului schizofreniei, hipertensiunii arteriale si osteoporozei.

Peste 50% din productie este realizata pentru export, pentru tari precum Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Elvetia, Cehia si altele.

Prezenta in Romania de peste 55 de ani, principalele arii terapeutice in care Zentiva este unul dintre jucatorii majori pe piata sunt cardiologie, gastroenterologie, urologie si sistem nervos, iar 80% din medicamente sunt vandute pe piata de retail. Procentul de 20% ramas este directionat catre unitatile spitalicesti din Romania, unde Zentiva are cota de piata de 39% in volume, din toate genericele.

Citeste si:
Zentiva donează spitalelor și cabinetelor 3.600 de litri de gel...
Zentiva România donează...

"Zentiva este un actor important al pietei farmaceutice din Romania. Avem peste 700 de angajati, contribuim la reducerea costurilor pentru medicamente, dar si la reducerea costurilor pentru autoritati prin economii care pot fi facute la bugetul de stat. De asemenea, ne dorim un dialog mai prezent cu autoritatile pentru ca trebuie sa gasim diverse solutii care sa ne ajute. Industria medicamentelor generice din Romania trebuie sa fie sprijinita de autoritati", a conchis Simona Cocos.

Zentiva Romania este parte a Grupului european Zentiva, unul dintre cei mai importanti producatori de medicamente generice din Europa. Grupul detine unitati de productie la Bucuresti si la Praga. Fabrica din Romania functioneaza neintrerupt din 1962, de la fondarea sa. In prezent, Zentiva Romania este cel mai mare producator de generice de pe plan local, in volume.

In 2018, Zentiva a finalizat procesul de separare fata de Sanofi, fostul sau proprietar, care a vandul pachetul de actiuni majoritar detinut la producatorul de generice catre Advent International, unul din cei mai mari si mai experimentati investitori de capital privat din lume.

Citeste si:
ABSL: Companiile industriei serviciilor estimează creșteri pentru 2022
ABSL: 79% dintre companiile...
Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri