In 2019, piata farmaceutica din Romania a avut o evolutie spectaculoasa, inregistrand rate de crestere de peste 20%, atat pe segmentul medicamentelor cu prescriptie, cat si al OTC-urilor, este de parere Simona Cocos, Director General Zentiva Romania si Republica Moldova. In ceea ce priveste segmentul medicamentelor cu prescriptie, 80% din cresterea pietei este generata de cresterea medicamentelor originale.

Zentiva, unul dintre principalii producatori locali de medicamente, a atins o cifra de afaceri de 405 milioane lei in cel de-al treilea trimestru, comparativ cu 312 milioane in aceeasi perioada a anului 2018. "In anul 2019 am investit in cresterea capacitatii de productie, asigurarea respectarii normelor de buna practica de fabricatie si modernizarea echipamentelor de productie", a declarat Simona Cocos Director General Zentiva.

In acest context, in prima saptamana a lunii decembrie, compania a depasit recordul de productie de anul trecut, cand anunta ca a produs 100 milioane de unitati comerciale, "aceasta fiind cea mai mare productie anuala realizata de fabrica noastra din 2006 pana in 2018. In acest an depasim acest volum", a declarat Simona Cocos pentru wall-street.ro.

Ce urmeaza pentru piata farmaceutica din Romania?

In 2020 Zentiva isi propune sa isi consolideze pozitia pe segmentele unde are o prezenta semnificativa dar si sa atace noi segmente. "Abordarile inovative in promovarea produselor, precum si lansarile de noi produse sunt elementele care vor contribui la aceasta consolidare", spune directorul general Zentiva.

In Romania consumul de medicamente este mult sub media europeana, unul dintre motive fiind accesul scazut la tratamente. Nevoia de medicamente eficiente si de calitate este in crestere, insa bugetul de sanatate este acelasi de ani de zile.

Citeste si:
Zentiva, lidera pe bursa din industria farma: profit de 290,4 mil. lei
Zentiva, lidera pe bursa din...

Taxa de claw back impovareaza in mod nejustificat industria de medicamente, industrie care practic sustine prin aceasta taxa 1 din 4 tratamente cronice ale pacientilor din Romania. Genericele si biosimilarele nu sunt sprijinite prin politici de stat, desi aceste medicamente sunt cele care aduc economii la bugetul de sanatate al tarii. Economii pe care guvernul le-ar putea investi in inovatie si in infrastructura sistemului medical. Segmentul medicamentelor fara prescriptie si al suplimentelor are un potential de crestere important. Strategic, si grupul Zentiva vizeaza acest segment in Romania

Simona Cocos, director general Zentiva

Pentru 2020, estimarea companiei este ca piata va continua sa creasca cu aproximativ 10% pe segmentul medicamentelor cu prescriptie si cu peste 20% pe cel al OTC-urilor.

De asemenea, potrivit Zentiva, evolutia pietei va fi determinata de contextul economic, de disponibilitatea programelor de sanatate si al bugetelor dedicate pentru medicamente, de evolutia taxei claw-back si de sprijinul acordat producatorilor locali de medicamente.

Citeste si:
Cat de profitabile au fost companiile farma listate la bursa in S1
Cat de profitabile au fost...

"Pentru segmentul produselor fara prescriptievor fi determinante veniturile populatiei, gradul de informare si preocuparea pentru sanatate si preventie, precum si campaniile educationale dedicate pacientilor", conchide Simona Cocos.

Zentiva este un producator european de medicamente care deserveste pacientii din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Compania are o echipa de peste 2.500 de persoane si o retea de fabrici – inclusiv fabricile din Praga si Bucuresti. In Romania, Zentiva are aproximativ 750 de angajati si detine o unitate de productie de medicamente, care produce atat pentru piata romaneasca cat si pentru alte tari europene.

In ultimii ani, Zentiva a alocat 20 mil. lei pentru investitii in echipamente noi si in modernizarea capacitatiilor existente. Fondurile au fost alocate in principal zonei de productie a formelor solide si celei de ambalare. De asemenea, compania a investit 7,72 mil. lei in procese de cercetare si dezvoltare care i-au permis sa demareze productia locala pentru 10 noi produse care au ca destinatie piete externe. Peste 50% din productie este realizata pentru export, pentru tari precum Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Elvetia, Cehia si altele.

La finalul lunii mai 2019, Grupul Zentiva a achizitionat in Romania compania Solacium Pharma, companie locala activa pe piata de medicamente OTC. Astfel, Solacium Pharma a devenit o entitate Zentiva Group si si-a continuat activitatea pe piata farma din Romania ca entitate distincta in cadrul grupului. Portofoliul Solacium Pharma cuprinde 10 marci de OTC-uri si suplimente alimentare, care acopera 5 arii terapeutice: raceala si gripa, antitusive, digestie, anemie si pediatrie.

Citeste si:
Ce profituri inregistreaza producatorii de medicamente generice
Ce profituri inregistreaza...

Sursa foto: Photo by Tbel Abuseridze on Unsplash

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Zentiva cumpara operatiunile Alvogen, inclusiv fabrica din Romania