Piata medicamentelor din Romania a ajuns, in trimestrul al patrulea din 2011, la valoarea de 3 miliarde de lei (694,8 mil. euro), la pret de distributie, in crestere cu 29,6% fata de perioada similara din 2010, potrivit companiei de analize si studii de piata Cegedim Romania.
In trimestrul al patrulea al anului trecut (T4/2011), valoarea medicamentelor din segmentul de retail (farmacii) a ajuns la 2,58 miliarde de lei (595,3 mil. euro), in crestere cu 25,1% fata de T4/2010.

Medicamentele pe baza de reteta medicala (Rx) au ajuns in perioada analizata la o valoare de 2,14 miliarde de lei (493,1 mil. euro), cu 22,9% mai mult ca in octombrie-decembrie 2010. Valoarea OTC-urilor (medicamente fara reteta) vandute in T4/2011 s-a cifrat la 0,44 miliarde de lei (102 mil. euro), in crestere cu 37,2% comparativ cu perioada similara a anului precedent.

Cea mai mare crestere din ultimele trei luni ale lui 2011 a fost inregistrata de segmentul de spital care a urcat la o valoare de 431,3 miloane de lei (99,5 mil. euro), marcand un plus de 64,6% comparativ cu intervalul omolog din 2010.

Piata farma se mentine la cresteri de doua cifre

Fata de 2010, cresterea pietei in 2011 s-a mai domolit. In 2010, sectorul farma a avansat peste asteptari, cu 19%, pana la 9,62 miliarde de lei (2,28 mld. euro). Anul trecut insa, ritmul de crestere s-a domolit la 12,4%,astfel ca valoarea pietei farma a ajuns la 10,82 miliarde de lei (2,55 mld. euro), la pret de distributie.

„Cresterea pe trimestrul 4 din 2011 se explica atat prin valoarea scazuta a trimestrului 4 din 2010, cat si prin intensificarea afectiunilor sezoniere si dezvoltarea fenomenului de export paralel, din ce in ce mai sofisticat, inclusiv la nivelul farmaciilor", explica, intr-un comunicat de presa, Petru Craciun, director general al Cegedim Romania.

Pe segmente, cel de spital a crescut cu 39,9% in ianuarie-decembrie 2011, pana la 1,42 miliarde de lei (334,8 mil. euro). „Primul factor care a contribuit la aceasta crestere este decizia de a muta unele produse din programele nationale de sanatate din farmacii in spital", spune Craciun.

Segmentul de retail a raportat un avans mai modest, de 9,2%, pana la 9,4 miliarde de lei (2,2 mld. euro). Din aceasta „felie", medicamentele cu reteta medicala au insemnat 7,9 miliarde de lei (1,86 mld. euro), cu 8,1% mai mult ca in ianuarie-decembrie 2010, pe cand OTC-urile au avansat cu 15,2%, pana la 1,49 miliarde de lei (352,2 mil. euro).

In privinta grupelor terapeutice, situatia nu s-a schimbat fata de 2010. Ca vanzari, medicamentele pentru sistemul cardiovascular raman primele, urmate de antineoplazice si imunomodulatoare (folosite in tratamentul cancerelor) si de cele pentru sistemul digestiv si metabolism.

Clasamentul primelor 10 companii farmaceutice prezente pe piata romaneasca se mentine fata de cel din 2010. Topul este condus de Sanofi (inclusiv Zentiva si Sanofi-Pasteur), cu vanzari de 873,8 mil. lei, urmata de Hoffmann La Roche, cu 863,5 mil. lei si Novartis cu 732,8 mil. lei.

Ierarhia 10 jucatori este completata de Pfizer (inclusiv Wyeth) (648,4 mil. lei), GlaxoSmithKline (643,8 mil. lei), Servier (542,9 mil. lei), Merck & Co (518,6 mil. lei), AstraZeneca (459,4mil. lei), DaiichiSankyo (399,7 mil. lei) si Abbott (349,4 mil. lei).


Sursa: Studiul „Pharma & Hospital Report", Cegedim, 2012. Datele estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri