Profitul operational a atins valoarea de 1 mil. euro, ceea ce se traduce printr-un avans de 4% fata de semestrul I al anului trecut.

In acelasi timp, compania a atins in primul semestru din an o cota de piata de 12%, in crestere cu 1,5% fata de nivelul detinut in aceeasi perioada din 2008. In plus, Caroli Foods vizeaza o cota de piata de 155 pana in anul 2010.

“Au fost sase luni dificile, rezultatele vorbesc de la sine. Nu foarte multe companii pot spune ca au fost atat de stabile in semestrul I. Suntem multumiti de rezultate, insa nu pe deplin satisfacuti. Aceasta evolutie se datoreaza in primul rand investitiilor din spatele brandurilor si imbunatatirii acoperirii in comert. Credem ca investitia in branduri este determinanta pentru atingerea obiectivelor pe termen lung”, declara Andrew Taylor, vicepresedinte comercial Caroli Foods.

Potrivit acestuia, business-ul Caroli Foods este sustinut in prezent in mod egal de key-accounts si comert traditional, estimand ca in 2-3 ani afacerile producatorului sa provina, in proportie de 60% din international key-accounts.

Pe de alta parte, Caroli Foods ia in considerare oportunitati legate de achizitii, insa momentan nu se afla in discutii cu niciun producator.

“Vom creste baza afacerii in mod organic si luam in considerare oportunitati legate de achizitii. Achizitiile nu sunt in mana unei singure parti. In ultimii cinci ani am realizat doua achizitii. Strategia noastra se bazeaza pe gasirea producatorului potrivit. In prezent ne concentram pe consolidarea si dezvoltarea portofoliului de produse”, afirma Taylor.

Pentru acest an valoarea preconizata a investitiilor se ridica la 2,1 mil. euro, suma care va directionata spre echipamente de productie, platforma logistica si distributie.

Totodata, compania va continua in 2009 procesul de rebranding, ce urmareste crearea unei sinergii intre branduri, prin integrarea acestora sub “umbrela” Caroli Foods.

Procesul de rebranding presupune dezvoltarea unei noi identitati vizuale pentru companie si redesenarea tuturor etichetelor de produs. Pentru acest proiect a fost alocat un buget de 250.000 de euro.

“Caroli Foods va avea un nou logo, inscriptionat pe toate produsele. 250 de etichete de produs vor fi schimbate, primele etichete noi urmand sa apara pe piata incepand cu luna august. Procesul de rebranding a fost inceput in iulie 2008 si va continua pana in noiembrie 2009. Vrem ca toti consumatorii sa ne recunoasca drept producator al tuturor celor 5 branduri-Gourmet, Caroli, Maestro, Sissi si Primo Familia”, declara Adrian Nicolaescu, marketing manager Caroli Foods.

In plus, compania a alocat pentru acest an un buget de promovare cu 50% mai mare fata de 2008, principalul canal de comunicare fiind TV.

De asemenea, compania, care are in prezent 1.300 de angajati, a analizat la inceputul anului structura organizationala si a decis sa nu opereze disponibilizari. In schimb, Caroli Foods a hotarat sa continue procesul de recrutare, in special in departamentele vanzari si marketing.

Prima scadere pentru piata mezelurilor din ultimii ani

Potrivit datelor furnizate de Caroli Foods, piata mezelurilor a inregistrat in primele luni din an o scadere de 1%. Astfel, aceasta industrie are un volum de aproximativ 220.000 de tone si o valoare de aproape 1 mld. euro.

In prezent, exista peste 250 de producatori, primii 10 ca importanta cumuland 60% din valoarea totala a pietei.

“Pana anul trecut, piata crestea de la an la an, in 2008 raportand un avans de 7% fata de 2007. In primele cinci luni din an, piata mezelurilor a raportat o scadere de 1% fata de perioada similara din 2008. Piata este si va continua sa fie afectata de scaderea veniturilor consumatorilor. Exista insa destul loc de imbunatatire si crestere, avand in vedere ca diferenta dintre Romania si tarile europene (Euro 25) in ceea ce priveste consumul pe cap de locuitor este de 23%”, spune Andrew Taylor.

Acesta a precizat ca industria de profil se va contracta anul acesta cu 1%, in termeni de volum, si va stagna din punct de vedere valoric.

In opinia acestuia, producatorii care vor rezista climatului economic dificil vor fi cei care respecta standardele de igiena si parametrii de calitate, atat in cadrul fabricilor, cat si in comert.

Cea mai mare pondere pe piata mezelurilor este detinuta de categoria salam (34,8%), urmata de cremwursti si carnati (23,2%), specialitati (21,9%), parizer (11,8%), sunca (5,9%), diverse (1,6%) si pate (0,8%).

Grupul Caroli Foods produce cinci marci de mezeluri: Gourmet, Caroli, Maestro, Sissi (franciza) si Primo Familia. Pe parcursul celor 12 ani de activitate, Caroli Foods a investit peste 35 de milioane de euro in procesarea si distribuirea mezelurilor (tehnologie, echipamente de igiena, resurse umane etc.).

Grupul are 1.300 de angajati, dintre care majoritatea au intre 18 si 35 de ani. Produsele Caroli Foods sunt aliniate standardelor Uniunii Europene. Cele doua fabrici de la Pitesti, cu o suprafata productiva de peste 18.000 de metri patrati, sunt certificate in vederea sigurantei alimentare. Grupul Caroli Foods este in principal format din companiile Caroli Prod 2000, T.C. Affaires, INDCARF S.A si Maestro Industries.