Si numarul de tranzactii efectuate de agentia de tursim au scazut cu 15% in primele 6 luni ale anului.

"Scaderea mai mare a cifrei de afaceri comparativ cu cea a numarului de tranzactii este data si de tarifele practicate de furnizorii nostri atat pe segmentul ticketing cat si pe segmentul turism", a declarat Antonio Nitu, director general Aerotravel Lufthansa City Center.

Valoarea medie a unei tranzactii in activitatea de ticketing se situeaza in jurul valorii de 265 euro in scadere cu 16% fata de acceasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste tranzactiile non ticketing scaderea este de 18% si o valoare absoluta de 336 euro.

In sezonul de vara al acestui an compania efectueaza o singura cursa charter catre Insula Skiathos, Grecia cu plecare din Bucuresti. Data fiind conjunctura economica a acestui an operarea curselor charter catre Insula Rodos, Grecia cu originea in Transilvania a fost suspendata.

In aceste conditii, pe segmentul non ticketing numarul de tranzactii a inregistrat o crestere de 2% fata de anul anterior, aici cuantificand vanzarile pe segmentele leisure travel, MICE (Meeting, Incentive, Conference, Events) si alte tranzactii non ticketing pe segmentul business travel.

De asemenea, activitatea de sales desfasurata de Aerotravel Lufhtansa City Center a contribuit la compensarea scaderiilor generate de piata si de reducerea preturilor la furnizori.

In topul destinatiilor de vacanta se situeaza si in acest an Grecia, Turcia, Spania si Romania urmate de Italia, Franta si Bulgaria.

Valoarea medie a unui sejur se situeaza in jurul valorii de 500 euro pentru o persoana iar valoarea unui sejur in Insula Skiathos porneste, in varf de sezon, de la 315 euro pentru o persoana.

Topul destinatiilor de business are in frunte Romania urmata de Germania, Austria, Ungaria, Franta si Turcia.

“Cresterea inregistrata pe segmentul nonticketing, pe fondul unei piete in continua scadere si in conditiile renuntarii la cursele charter operate din Transilvania, ne bucura insa nu ne surprinde. Pentru a compensa atatea minusuri am depus un efort considerabil, a mai spus Antonio Nitu.

In acest moment reteaua Aerotravel are un numar de 9 agentii in Bucuresti – 2 agentii, Brasov, Cluj Napoca, Oradea, Ploiesti, Sibiu, Timisoara – 1 agentie si un birou operativ in incinta Aeroportului International Timisoara.

Aerotravel detine franciza Lufthansa City Center pentru 6 dintre agentii si 1 franciza Business Plus Lufthansa City Center (singura din Romania) detinuta una dintre agentiile din Bucuresti.

Principalii competitori ai Aerotravel Lufthansa pe piata locala sunt Happy Tour, Eximtur, Marshal Turism, J'Info Tours si Paralela 45.