Combinatul chimic Oltchim Ramnicu Valcea (OLT) a inregistrat pierderi de 116 milioane lei (27,43 milioane euro) in primele sase luni ale acestui an, de trei ori mai mari decat cele din aceeasi perioada a anului trecut, dupa ce afacerile sale s-au injumatatit.
In primul semestru al anului trecut, Oltchim afisase pierderi de 37,24 milioane lei. Afacerile companiei s-au comprimat cu 49%, in intervalul ianuarie-iunie 2009, la 535,78 milioane lei (126,68 milioane euro), dupa ce in perioada similara a anului trecut acestea se cifrau la 1,05 miliarde lei, informeaza NewsIn.

In primele sase luni din 2009, Oltchim a atras venituri totale de 539,4 milioane lei (127,57 milioane euro), cu 52,6% mai mici decat cele din aceeasi perioada din 2008, de 1,14 miliarde lei.

De asemenea, costurile totale ale companiei s-au redus, insa cu numai 44,26%, ajungand la 655,4 milioane lei (154,97 milioane euro), fata de nivelul inregistrat in primul semestru al anului trecut, 1,17 miliarde lei.

Potrivit bugetului de venituri si cheltuieli pe 2009, combinatul estimeaza ca va avea pierderi de 151,79 milioane lei in acest an, ca urmare a comprimarii cifrei de afaceri cu 10%. Anul trecut, Oltchim a raportat pierderi de 234 milioane lei (63,59 milioane euro).

Societatea are un capital social de 34,3 milioane lei, divizat in 343,02 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei. In structura actionariatului Oltchim, Ministerul Economiei detine 54,79% din capital, iar grupul german PCC SE controleaza peste 12,15%.

Oltchim are o valoare de piata de 112,16 milioane lei (26,55 milioane euro), potrivit cotatiei de 0,327 lei/actiune, stabilita in sedinta de joi a Bursei. Titlurile Oltchim se tranzactioneaza la categoria I a Bursei de Valori Bucuresti, sub simbolul OLT.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri