Scaderea afacerilor din perioada ianuarie-iulie 2009 a fost determinata atat de scaderea pietei constructiilor, cat si de orientarea clientilor catre produse cu pret redus.

“In prezent, comportamentul de consum tinde sa puna in valoare produsele cu raport echilibrat calitate/pret, produsele corecte”, spune Marcel Barbut, proprietarul si presedintele AdePlast.

Compania spera sa-si creasca cifra de afaceri in acest an, de la 34 de milioane de euro in 2008, pe fondul lansarii unei noi vopsele, Mister Weiss, care va fi “cea mai ieftina din piata”, demararii exporturilor in Ungaria si dublarii capacitatii de productie. “In aceste conditii nu vad de ce nu am spera ca la sfarsitul acestui an cifra de afaceria AdePlast sa nu inregistreze un plus fata de 2008”, spune Barbut.

In martie, omul de afaceri declara ca, in varianta optimista, se asteapta la o crestere cu pana la 40% a afacerilor din 2009, varianta pesimista indicand o stagnare a cifrei de afaceri la nivelul lui 2008.

Compania detine doua fabrici de mortare uscate si vopsele, in Oradea si Ploiesti, cu o capacitate anuala de productie de 700.000 de tone de mortare uscate si 80.000 de tone de vopsele.

In prezent, compania detine o singura marca de vopsea, Vopseaua Meseriasului.

Principalii competitori ai AdePlast sunt Henkel, Baumit, Dufa, Euro MGA, Baumix si Saint-Gobain Weber.