Furnizorul si distribuitorul de energie electrica Electrica SA se orienteaza pe timp de criza spre consumatorii mai mici si renegociaza cu fostii clienti ai societatii, a declarat directorul general al companiei Ioan Folescu.
"Avem o lista cu mai multe companii cu care negociem acum. In perioada de criza, incercam sa ne diversificam portofoliul si ne-am orientat catre clientii care cumpara energie electrica in cantitati mai mici. De exemplu, in acest an am semnat un contract cu Policolor Bucuresti, iar cu Vodafone, cu care avem contract pe medie tensiune, incercam sa incheiem un contract si pe joasa tensiune", a spus Ioan Folescu.

Directorul general al Electrica a precizat faptul ca exclude negocieri cu marii consumatori industriali de electricitate, intrucat acestia si-au stabilit deja contracte. "Este mai dificil acum cu mari consumatori. Intre consumatorii industriali, noi, oricum, avem contract cu Oltchim si cu ArcelorMittal Galati, incheiat inca din 2004", spune Folescu, citat de NewsIn.

De asemenea, reprezentantul Electrica SA a mentionat faptul ca directia de furnizare a companiei si-a format o echipa care renegociaza cu fostii clienti ai societatii, pe care incearca sa-i recastige.

Investitii de circa 100 milioane euro


Furnizorul si distribuitorul Electrica SA si-a propus pentru 2010 investitii de circa 100 milioane euro, in reteaua electrica a celor trei filiale, Electrica Muntenia Nord, Electrica Transilvania Sud si Electrica Transilvania Nord, precum si in productia de electricitate din surse eoliene.

"Pentru anul viitor, vrem sa ne pastram investitiile de circa 25 milioane euro, pe fiecare dintre cele trei filiale de distributie, in reteaua electrica a companiei, precum si in liniile de inalta, medie si joasa tensiune. La acestea se adauga si investitiile de 20 milioane euro, pe unitatea centrala, adica in obiectivul nostru in ceea ce priveste productia de energie electrica din surse eoliene", a directorul general al Electrica SA.

Acesta a precizat ca, astfel, valoarea investitiilor pe care societatea le va face anul viitor este cu 15 milioane de euro mai mare fata de acest an.

"Pe cele trei filiale, Electrica Muntenia Nord, Electrica Transilvania Sud si Electrica Transilvania Nord, investitiile vor fi asemanatoare cu cele din acest an. Insa, pe unitatea centrala, in 2009, investitiile au fost de circa 5 milioane euro, fata de cele 20 milioane euro pe care vrem sa le alocam anul viitor", a precizat Ioan Folescu.

Directorul general al Electrica a mentionat faptul ca, prin strategia investitionala, isi propune respectarea parametrilor calitativi in furnizarea energiei electrice, precum lipsa fluctuatiilor de tensiune, estetica instalatiilor si siguranta in furnizare.

Electrica SA si-a propus realizarea unor capacitati de productie din surse regenerabile de circa 375MW pentru acoperirea necesarului de certificate verzi din surse proprii, respectiv 150MW din energie eoliana, 200MW din biomasa si 25MW din hidroenergie. In prezent, aceste proiecte sunt la faza de studiu de fezabilitate.

Prin filialele de distributie si cele de furnizare din Transilvania si Muntenia (Electrica Transilvania Nord, Electrica Transilvania Sud, Electrica Muntenia Nord), precum si prin filiala Electrica Serv, Electrica deserveste aproximativ 5 milioane clienti. Actionarul majoritar al Electrica SA este Ministerul Economiei.

La nivel de grup, societatea a avut in 2008 o cifra de afaceri de 5,9 miliarde lei si un profit brut de 1,5 miliarde lei.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri