“Anul acesta pana la finalul lunii septembrie am vandut 15.000 de hectolitri in crestere cu circa 7-9% fata de primele 9 luni din 2008. Anul acesta vom livra 18.000 hectolitri”, a declarat Costin Ghindea, director general al Bavarom.

Berea de import reprezinta 0,3-0,4% din consumul total de bere. Insa in urmatorii 5 ani, berea de import ar putea detine pana la 2-3% din piata.

Inca de la jumatatea lui 2008, Bavarom ocupa pozitia de lider al pietei importatorilor de bere din Romania, datorita portofoliului si a rulajului. “Aici este inca loc de crestere, indifferent de conjunctura economica in care ne aflam, pentru ca piata berii de import este undeva la 0,3 – 0,4 procente din totalul pietii de bere, comparativ cu 2,5 – 3,0 ca in pietele educate din Europa”, a precizat Ghindea.

Pretul berii de import adusa de Bavarom variaza intre 3,5 lei si 7 lei. Cea mai ieftina bere de import este Bavaria, iar cea mai scumpa este Paulaner.

Bavaria reprezinta 80% din vanzarile Bavarom, urmata de Paulaner cu 12%, iar restul de 8% celelalte beri.

Ghindea detine 50% din Bavarom, iar 50% un alt partener. In cei 6 ani, au fost investiti 250.000 de euro in aceasta afacere. Investitia initiala a fost de 100.000 euro.

Bavarom a reusit sa atinga o cifra de afaceri de 2,1 milioane euro la 9 luni, in crestere cu 23 de procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“In conditii normale, 2009 ar fi insemnat pentru noi depasirea pragului de 3 milioane euro, insa, mergand pe un target realist, tintim 2,5 milioane de euro” a spus Ghindea.

Nici anul viitor nu va aduce schimbari majore pe piata berii. “Estimam ca primele sase luni din 2010 vor fi la fel de dificile ca 2009. Abia in a doua jumatate a lui 2010 preconizam o usoara revenire a pietei de profil” a adaugat Ghindea.

Strategia Bavarom s-a concentrat pe berea premium, branduri cu notorietate pe piata, in tarile de origine. Primul venit a fost berea Bavaria. La inceputul lui 2006, portofoliul s-a marit cu berea Paulaner din Germania, dupa care au urmat berea Sapporo din Japonia, berea La Trappe din Olanda sau berea Tsingtao din China. Au urmat berea numarul 1 in Mexic, Sol, dar si Dos Equis tot din Mexic, Newcastele Brown Ale si John Smiths din Anglia si din Irlanda, Murphy’s.

“O a doua linie strategica pe care o dezvoltam este importul de produse de top din tarile cu cea mai mare traditie in categoria respectiva de produse” a mai spus Ghindea. Bavarom mai comercializeaza si cidrul Ecusson din Franta, dar si bautura energizanta B52.

Portofoliul de produse a ajutat importatorul Bavarom sa atinga la sfarsitul lui 2007 o cifra de afaceri de 1 milion de euro, iar in 2008 sa isi mareasca rulajul cu 120%. “In 2007 si in 2008 am reusit sa armonizam potentialul de crestere a pietei berii de import, dupa disparitia taxelor de import din UE, cu emanciparea consumatorului roman, toate pe fondul cresterii veniturilor si rafinarii consumului” a spus Ghindea.

Produsele Bavarom sunt listate in Key Accounts si in HoReCa. “In prezent, produsele noastre sunt listate in majoritatea conturilor internationale prezente in Romania si in peste 1.200 locatii HoReCa la nivel national, din care 400 doar in Bucuresti” a spus Ghindea.

Bavarom Trading s-a infiintat in anul 2003 pentru activitati de import si distributie, cu preponderenta bauturi alcoolice si nealcoolice. In prezent, Bavarom Trading detine o retea de distributie activa in majoritatea zonelor importante ale tarii, cu prezenta in marile lanturi de magazine, precum: Carrefour, Cora, Real, Selgros, Billa, Mega Image, Gima, Angst, Spar , Auchan etc.