Studiul intreprins de Mednet arata ca hipermarketurile Metro si Carrefour sunt cele mai cunoscute lanturi de magazine pentru persoanele din esantion, atingand cote inalte ale notorietatii spontane - 55% pentru retailerul francez, respectiv 48% pentru cei germani.

"Analiza diferentiata pe cele zece orase cuprinse in esantion ilustreaza faptul ca notorietatea spontana este diferita de la oras la oras. IDaca in orase precum Sibiu, Oradea, Craiova, Targu Mures si Timisoara, Real este primul hypermarket care le vine in minte respondentilor, in orasele Brasov, Constanta si Bucuresti aceasta prima pozitie este ocupata de Carrefour, in Cluj Napoca de Cora, iar in Suceava de Kaufland", informeaza firma de cercetare.

Cercetarea a testat si notorietatea sloganurilor lanturilor de magazine, cele mai cunoscute fiind "Fara egal" (Real), "Pentru o viata mai buna" (Carrefour) si "Ieftin si bun" (Kaufland).

La nivelul intregului esantion, Real, Carrefour si Kaufland sunt retailerii cei mai apreciati (este evaluata aprecierea spontana: „Care sunt magazinele pe care le apreciati cel mai mult?”).

Analiza diferentiata insa pe cele zece orase ilustreaza faptul ca hipermarketurile beneficiaza de grade diferite de apreciere de la oras la oras, ca si in cazul notorietatii spontane. In acest context, in capitala, Brasov si Constanta, Carrefour ocupa pozitia de lider, iar in orasele Oradea, Craiova, Sibiu, Timisoara si Targu Mures Real este cel mai apreciat magazin. In Cluj-Napoca pe cea mai buna pozitie se situeaza Cora, iar in Suceava - Kaufland.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ in orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Brasov, Oradea, Sibiu, Targu Mures si Suceava, in perioada 07 – 23 septembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 2.403 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.



Citeste care sunt concluziile celui mai recent studiu asupra pietei marcilor private.

Marcile private atrag 70% dintre romani pentru ca sunt mai ieftine

Marcile private atrag 70% dintre romani pentru ca sunt mai ieftine