Petrom, cea mai mare companie romaneasca, a obtinut in al treilea trimestru din 2009 un profit net de 615 milioane lei, in scadere cu doar 2% fata de rezultatul din aceeasi perioada a anului 2008, performanta peste asteptari fiind sustinuta de cresterea cu 10% a nivelului EBIT.
In al treilea trimestru din 2008, compania raportase un profit net de 626 milioane lei.
"In ciuda conditiilor economice nefavorabile, in trimestrul al treilea am inregistrat rezultate bune, sustinute de efectele raspunsului prompt la deteriorarea mediului: instrumente pentru acoperirea riscului pretului la titei in 2009, ajustarea costurilor si a operatiunilor, precum si asigurarea finantarii pentru proiectele cheie", a declarat directorul general al Petrom, Mariana Gheorghe (foto).

Rezultatul din trimestrul III a fost influentat in mod negativ de pretul mai mic la titei si de rezultatul financiar mai slab, dar nivelul imbunatatit al EBIT (profitul inainte de dobanzi si impozite) a contrablansat situatia.

Astfel, Petrom a raportat in T3 un EBIT de 705 milioane lei, cu 10% mai mare fata de perioada similara din 2008, cand s-a cifrat la 643 milioane lei. Cresterea EBIT se datoreaza scaderii cheltuielilor operationale, partial contrabalansata de mediul nefavorabil al pretului titeiului. In privinta rezultatului financiar, acesta a scazut in trimestrul III la 36 milioane lei, fata de 139 milioane lei in T3 2008, fiind influentat de pierderile de schimb valutar si deprecierea activelor financiare, aceste efecte fiind partial compensate de instrumentele financiare de acoperire a riscului privind pretul titeiului.

De asemenea, cifra de afaceri a Petrom s-a majorat cu 22% in al treilea trimestru, pana la 3,53 miliarde lei, de la 2,89 miliarde lei, cat era la sfarsitul trimestrului doi. Totusi, afacerile in T3 2009 sunt cu 25% mai mici fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In acelasi timp, instrumentele de acoperire a riscului au sustinut profitul net al Petrom si in primele noua luni din acest an, rezultatul fiind de 1,54 miliarde lei (364 milioane euro), cu o treime mai mic, in conditiile in care afacerile companiei petroliere s-au comprimat cu 27%, la 9,46 miliarde lei (2,24 miliarde euro), comparativ cu perioada similara din 2008.

Petrom raportase in perioada ianuarie - septembrie 2008 un rezultat net de 2,29 miliarde lei, la o cifra de afaceri de 13 miliarde lei.

"Cu toate acestea, rezultatele noastre cumulative pentru primele noua luni au fost afectate de preturile mai mici la titei, conditiile economice dificile si de deteriorarea marjelor, marcate de declinul in sectoarele industriale si comerciale. Pe termen scurt, ne asteptam ca sectorul de petrol si energie, precum si conditiile macroeconomice din Romania sa fie marcate de volatilitate. Ca raspuns la mediul economic dificil, ne vom concentra asupra directiilor noastre strategice si investitiilor sustinute, in timp ce vom continua revizuirea optiunilor noastre de restructurare si evaluarea oportunitatilor de afaceri", a mai spus Mariana Gheorghe.

Pe de alta parte, veniturile totale s-au comprimat cu 29% in primele trei trimestre, la 10,68 miliarde lei (2,52 miliarde euro), comparativ cu incasarile din perioada similara a anului trecut, de 15,08 miliarde lei. In schimb, compania si-a redus cheltuielile cu 27%, de la 12,23 miliarde lei, la 8,94 miliarde lei (2,11 miliarde euro).

De asemenea, investitiile s-au redus cu 42% in primele noua luni, de la 4,64 miliarde lei, pana la 2,71 miliarde lei (641 milioane euro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri